fredag 6. desember 2013

Toffifee-esker

Til julemarkedene i år laget jeg en hel haug med Toffifee-esker. Siden jeg var operert i ankelen kunne jeg ikke handle selv, så mannen min kjøpte store esker på Tax-free da han var ute og reiste. Da man kan kjøpe i butikken her er bare 15 biter (3x5), mens disse er 24 biter (4x6). 

De er relativt enkle i pyntinga, og ganske like i oppsett. Har for det meste brukt motiv fra Digital by Janet eller Pion, Spellbinder dies under, ulike snøfnugg (punch og dies) og diverse mønsterark. Her kommer det en drøss med bilder, så det er bare å ta seg god tid :-)

Den første esken her er med ark fra Ladybug. Tror det er ganske gammelt, jeg kjøpte det for 2 år siden. Brukte det til kortlagingskurs med jobben i fjor og hadde et par igjen :-) Motivet er et gratisbilde fra nettet (og ser at Digital by Janet har det samme bildet til salgs, bare uten teksten nederst), med en Spellbindersramme under. UTEE i gull i hjørnene, diverse snøfnugg og hvite julestjerner og rød pyntebær fra WOC. De små gullstjernene er fra Panduro en gang i tiden. Teksten på baksiden er fra Kreativ Hobby.

Denne esken er med ark fra Reprint (fra Sverige). Kjøpte noen på Hønetreff i fjor og likte de godt. Må nok bestille fler derfra. Bildet her er fra Kreativ Hobby (tror jeg) og har fått litt Frantage i hjørnene. Bak bildet er det en dies fra Memorybox, øverst i hjørnet er en pebbles fra Kristin, satt oppå et snøfnugg. Litt UTEE ytterst i hjørnene her også. Blomstene er svertet litt for å duse ned hvitfargen litt. Snøprikkene og snøen øverst på arket er laget med snøpenn, perlene er fra Kort og Godt.


Her har jeg brukt ark fra Papirdesign og motiv fra et klippark fra Pion. Remsene med ord øverst og nederst er fra et annet Papirdesign-ark. Blomstene er fra WOC, den lille engelen er kjøpt på Nille. Fikk mange i en pose, og de har jeg brukt mye på juleprosjektene i år :-) UTEE i kantene ytterst og glitterlim rundt motivet.

 God Jul-dies fra Scrapmagasinet, med glitterlim :-)


 Teksten her er fra Stempelglede.

Her er en annen eske med gratis-motiv. Dette har jeg også sett på andre klippeark og som kjøpebilde flere steder. Frantage og snø rundt bildet. Arket her er også igjen fra kortlagingskurs og er fra Ladybug. Teksten her er klippet ut fra et Papirdesign-ark. Blomster og pyntebær fra WOC, de rød bærene er fra Panduro og er kjøpt for mange år siden (hadde glemt at jeg hadde de...)

 Den lille tab'en er også fra et Papidesign-ark. Tekst fra Kreativ Hobby.

Samme ark og motiv som jeg har brukt før, God Jul dies med glitterlim. Den store julekulen er chipboard fra Wycinanka og er malt først med Gesso, så med snøpenn og så glitterlim litt her og der.


 Teksten her er også fra Kreativ Hobby.

 Enda en med samme produkter

 Og enda en tekst fra Kreativ Hobby

 På denne esken er det brukt ark fra Maja Design, motiv fra Digital by Janet, UTEE,i hjørnene, hvite julestjerner og snøfnugg-charm. Diverse snøfnugg her og der. Swirlen nederst i hjørnet er fra Wycinanka.

Swirlen er først malt med Gesso, så med snøpenn. Litt glitterlim her og der, men det synes ikke noe godt. Litt dårlig fotograf her gitt... :-)

 Tekst fra Kreativ Hobby.
Denne har motiv fra et klippeark fra Pion, mønsterarket er også Pion. Snøfnuggene i kantene er fra Stempelglede. Her har jeg ogå brukt noen snøfnugg fra Wycinanka i tilegg til de utstansede. UTEE og glitterlim i kantene.

 Rammen og perlen øverst i hjørnet har jeg kjøpt på nett, passet så fint. Teksten er fra Stempelglede.

 Nok en tekst fra Kreativ Hobby på baksiden.

 En lik, bare med annet motiv og uten snøfnugg i kantene.

 Denne har ark fra Pion, motiv fra Kreativ Hobby, snøfnugg-dies fra Memorybox, swirl fra Wycinanka, blomster fra WOC og charms fra Kort og Godt.

 Her synes UTEE'en og glitterlimet litt bedre. Tekst her er fra Kort og Godt.





Da var vi i bånn.... Dette var bare noen av de mange Toffifee-eskene jeg har laget. Hadde vel 25 eller noe. Jeg har laget en egen eske rundt disse siden de kom to og to i en pakke. Og det gikk akkurat ikke med ett Bazzill-ark rundt, så måtte skjøte bak. Det synes heldigvis ikke så godt på baksiden bak mønsterark og glitterlim. Det gikk akkurat med ett mønsterark rundt + en remse på lengden som ble til overs. Har LITT restepapir igjen fra juleproduksjonen i år, gitt... :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar