onsdag 18. desember 2013

Stor tag med restepapir


Nå regner jeg ed at de aller aller fleste har laget ferdig alle julekortene sine. Selv har jeg vært ferdig en stund, men har et berg med restepapir som jeg prøver å få brukt litt av. Så da blir det litt småting som jeg koser meg med. Her har jeg laget en stor tag som man kan henge på en gave eller bare bruke som den er. 


 Selve tag'en er klippet ut av en bit papp og så har jeg limt masse restepapir på den. For det meste fra Pion-ark. Motivet er fra North Star Stamps klippeark Vintage Jul, Noel og er av skikkelig tykk og god kvalitet. Teksten "Juleglede" er fra denne stempelplaten og er stemplet rett på en bit av et mønsterark.
 
Under motivet er det en remse med bølgepapp som jeg har malt med litt Gesso og limt en bit mønsterpapir oppå. Alle kanter er rufset og svertet med Walnut Stain.

 Juletrærne er stanset ut og hatt på embossingpulver og snøpenn. Og satt på limputer til slutt. Det til venstre er fra Marianne Design og de to andre er fra Magnolia. De er klippet i størrelsen, det til venstre er egentlig veldig stort.. Fikk en boks med skikkelig julegrønt embossingpulver i posten her om dagen og da måtte jeg bare prøve det. Var litt mer glorete enn jeg hadde trodd, men fikk dempet det litt med snø oppå. De hvite trærne har fått FranTage white enamel embosingpulver. Har også svertet så vidt oppå snøen når den var tørr.


 Baksiden av tag'en med tekst fra samme plate som fremsiden. Denne platen har så mange fine tekster og jeg har brukt de masse i år!
 
Det blir ganske mange lag til slutt, hele tag'en er nesten 2 cm tykk... :-)
 


Håper du også får inspirasjon til å lage noe med rester. Det er noe vi har ganske mye av alle mann, tror jeg. Jeg slår et slag for restepapiret! :-) Ha en fortsatt flott førjulstid. Nå er det bare 6 dager igjen til jul og jeg gleder meg.  :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar