onsdag 12. september 2018

Tidenens bryllupskort!

Tidligere i sommer fikk jeg den hittil mest krevende bestillingen på et bryllupskort. Det skulle være fargelagte motiv og masse farger. Jeg lager jo vanligvis ikke bryllupskort med så sterke farger, men det skulle det være her. Jo mer kaos, jo bedre. Ok, måtte prøve å få litt system i galskapen. Det er jo gøy med krevende bestillinger også, da får de små grå trimmet seg litt :-) Valget falt på Mo Manning, de har så mange fine motiv. Maskerte til sammen FEM motiv og så kunne fargeleggingen begynne. Jeg har brukt motivene "A rose", "Bee mine", "Make a wish", "thanks" og "love signs".

Jeg har brukt mønsterark fra Pink & Main - 6x6"-blokk. Dette kortet er en del større enn vanlig. Det måtte bli det ettersom motivet ble så stort, det er 15 cm fra ende til annen bare selve motivet. Og så må man jo ha litt luft rundt. Så kortet er ca 22x15 cm. Og med ark som da er 15x15 cm må man jukse litt for at det skal gå :-)

Teksten til venstre er skrevet ut på pc, da kunne jeg velge farger som matchet mønsterarkene. Og så har jeg laget en "rosett" til høyre med stempel fra Papirdesign. Dottene er fra Papirdesign og Webster's page.

Jeg har brukt følgende farger på motivet:
Hud: E13, 11, 21,00, 0000
Mørkt hår (+ sko): E57, 55, 53, 51
Lyst hår (+ bukse): E33, 31, 30, Y000
Rosa: RV69, 17, 14, 13, 11, 10
Grønt: C9, G28, 24, 21, 20
Blått: B99, 97, 95, 93, 91
Gult: YR16, Y17, 15, 11
Lilla: C9, BV08, V17, 15, 12, BV000
Brune sko: E79, 77, 74, 71, 10

Kortet er et såkalt twist pop-up-kort. Det har jeg aldri gjort, så det kan jeg helt sikkert (sitat Pippi)! Og siden dette kortet er helt andre mål enn alle maler som finnes, måtte det litt triksing og miksing til for å få det til ;-) Jeg burde hatt en større kant øverst på kortet så det hadde lukket seg bedre, men arket er rett og slett ikke stort nok til at det gikk. Det blir jo en del lag inni så da spriker det litt. Men det får så være. Motivpanelet er montert på foamtape og rosetten på høye limputer.

Alle tekstene på dette kortet er fra samme stempelplate fra Papirdesign. Litt tøffere tekster enn de vanlige sarte og fine, så det passet jo perfekt til denne bestillingen. Teksten på skrivefeltet er fra Norsk Stempelblad og hjertene i bakgrunnen er fra North Star Design, annengangsstemplet med Memento Sweet plum. 

Baksiden er også enkelt pyntet.



10 kommentarer:

  1. For et sprekt kort!
    Men du har fått det til veldig bra. Så moro å få bryne seg på noe annerledes og få det til :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke så ofte jeg bruker SÅ mye farger! Men det er jo gøy med en skikkelig utfordring også :-)

      Slett
  2. Utrolig kult kort! Herlige motiver og lekkert fargelagt. Digger dette bryllupskortet!!,

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det tok sin tid, men det er jo farger man blir glad av :-)

      Slett
  3. Wow så spennende , tøft og vakkert bryllupskort . Likte det kjempegodt .

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Så bra du likte det :-)

      Slett
  4. Imponerende arbeid og flott resultat, regner med at både giver og mottaker var stor-fornøyd :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Håper det! Selv om det tok tid, ble det jo bra til slutt. Skikkelig gladfarger :-)

      Slett
  5. this is just such a beautful card, i bet they absolutely loved it so much xxxxx

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much! I really hope so :-D

      Slett