onsdag 19. september 2018

Velkomstkort

Noen ganger får man litt mer spesielle forespørsler. Denne gangen var det en som spurte om jeg kunne lage et kort til en familie som skulle komme på besøk. De kom langveis fra og de har for vane å gi hverandre gaver når de møtes. Veldig hyggelig tradisjon! Så dette kortet skulle være en del av gaven og gjenspeile huset og familien til vertskapet.

Måtte gruble litt på dette, og endte til slutt opp med å reise bort å ta bilde av deres hus (heldigvis ikke langt) og redigere det. Slik det endte opp, ser huset tegnet ut og passet bedre til mønsterarkene.

Jeg har brukt mønsterark fra Kaisercraft - Island escape. Siden arkene er en del av en pakke matcher de godt sammen. Det følger også med et ark med utklippselementer og det ene har jeg brukt her. Tekstene er skrevet ut på pc. Jeg hadde ikke Bazzill som matchet i fargene (ville ta opp igjen det gule fra huset) så da farget jeg kartong med en skikkelig gul tusj (Promarker denne gangen - Mustard seed) til alle basene.

Pynt er knapper fra resteboksen, dotter fra Papirdesign og Simple Stories, bling fra Rayher og diverse blomster. Kakeservietten er delt i to og limt på slik at den passer kortet.

Innsider med flere utklippselementer og skrivefelt.

Og enkel bakside. Jeg har som regel alltid noe på alle sidene, men ikke like mye på den ene innsiden og baksiden. Men synes kortet trenger litt balanse og da blir det litt "feil" for meg å ha mye på forsiden og ikke noe på de andre sidene... ;-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar