søndag 16. juni 2019

Pop-up-boks

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! :-) Hørt det før? Ja, jeg må tenke litt som Pippi innimellom og hive meg ut på litt dypt vann. Det er jo moro med utfordringer og her har jeg altså laget en såkalt pop-up-boks. Og ikke var det så vanskelig som jeg hadde fryktet heller :-)

Jeg fant mal på nett, det finnes både maler og videoer i fleng, så det er bare å søke det opp. Jeg har brukt mønsterark fra My Mind's Eye (On trend 2) og både flodhester og elefanter fra My Favorite Things. Tekstene er fra Huldra designstudio (FleksitekstBrushtekst og Rampestreker). Dottene er fra Simple Stories (Let's party). 

Jeg har festet de ulike elementene i selve boksen på acetat, på sidene rundt omkring har jeg brukt limputer for dimensjon.

Elefanter og flodhester er stemplet med lys stempelpute og fargelagt med no lines-teknikk. Jeg har brukt følgende farger:
Flodhester + sommerfugler: N8, 6, 4, 2, 0 R21, 20
Elefanter: C5, 3, 1, 00, R20, 30
Muffins: E55, 53, 51, 
Rødt/rosa: R24, 22,21, 20
Brunt: E49, 47, 44
Kakebord: W5, 3, 1, 00, E15, 13, 02

Tekster fra Huldra designstudio, stanset ut med Rayher banner og Lawn Fawn banner.

Tekster fra Huldra og bannerdies fra Lawn Fawn og Rayher som over. Rektangelet har jeg stanset ut ved å stanse ut panelet delvis to ganger (fra begge sider). På denne måten kan man forkorte eller forlenge bannere og firkanter som man vil.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar