fredag 14. juni 2019

Nok et kort til konfirmant

Denne våren har det vært skikkelig pågang med å lage massevis av konfirmasjonskort. Det er jo veldig moro å lage kort til de ulike ungdommene og prøve å få frem farger og interesser på kortene. Dette kortet er til en konfirmant som er speider og har fått blå bunad. På bildet har hun en Mariestakk fra Grinakervev her på Hadeland og da passet det godt at resten av kortet også er i blått.

Alle mønsterark er fra Papirdesign og alle arkene er faktisk resteark. Jeg prøver å bruke mer restepapir en periode, for det har en tendens til å formere seg veldig...

Sølvark fra Søstrene Grene, bokstaver fra Nellie Snellen, tall fra Scrapmagasinet, blomster fra Wild Orchid crafts og blader fra Elisabeth craft design. Konfirmantdie er også fra Papirdesign og montert på limputer. Speidermerket fant jeg på nett, stanset ut og limt en pebble med glitter over. Også montert på limputer.

Bildet er satt på foamtape fot litt ekstra dimensjon. På siden valgte jeg å lage en smal rygg slik at det er plass til pengelommen på innsiden. Ellers vil kortet sprike veldig.

Innsider med stempler fra Papirdesign og pengelomme fra gavekort-settet. Denne har virkelig fått kjørt seg i år, må være årets beste kjøp, tror jeg! :-)

Baksiden med rester av restene. Pleier alltid å ha med mitt personlige stempel på alle kort jeg lager. Jeg har to jeg bruker aller mest og et par til jeg sjelden bruker. Dette har jeg laget i samarbeid med Lisbeth på Scrapmagasinet, veldig kjekt å kunne komme med egne ønsker på hvordan stemplene skal se ut! :-) Det andre stempelet jeg bruker mest er også laget på samme måte, men er mindre.



Ønsker å delta i følgende utfordringer:
- Papirdesigns juniutfordring: ungdommelig
- Scrappelysts grublis: utfordre deg selv (kun brukt restepapir)
- Scrappiness' utfordring #5: feiring/festilige anledninger


6 kommentarer:

  1. Fint kort, og kreativ bruk av mønsterark. Takk for at du deltar hos Papirdesign :-) Hilsen DT Rita

    SvarSlett
  2. Nydelig kort, og flott kombinasjon av de blå arkene. LIKER! Takk for at du deltar hos Papirdesign!

    SvarSlett
  3. Nydelig kort 🤗 takk for at du deltar på utfordringen til Papirdesign.Hilsen DT May-Britt

    SvarSlett
  4. Nydelig konfirmantkort.
    Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  5. Knallflott kort! Tusen takk for at du deltar i grublisen hos Scrappelyst :-)

    SvarSlett
  6. nydelig, og så har du brukt et av mine favorittstempel. Tusen takk for at du deltar hos oss i Papirdesign i juni. Klem fra Linda

    SvarSlett