fredag 1. mars 2019

CMN #104 - alt er lov, team 2 (bakgrunn)

Hei alle sammen! Det er på tide med litt inspirasjon til den pågående utfordringen til Copic Marker Norge! Alt er lov, men om du følger DT's tema får du et ekstra lodd i hatten og dermed større vinnersjanse! :-) Denne måneden har vi fokus på bakgrunner. Det kan være skygge, sol, gress, mur, vegg, trær osv osv. Eller som jeg har valgt: laget min egen bakgrunn på fotopapir.

Bakgrunnen er laget ved at jeg har tusjet rett på akrylklossen og sprayet med Copic cleaner over. Så har jeg gnidd det utover fotopapiret. Til dette har jeg brukt fargene Y02, YG23 og V15. Det er kjempeenkelt og man kan lage mange ulike med mye/lite farge. Man kan legge fargene i lag oppå hverandre eller gni de utover sammen.

Stemplene er fra Huldra designstudio og disse har jeg stemplet med Staz on Jet black. 
Kanten rundt er ikke kartong, her har jeg brukt den tykke enden på lilla og grønn tusj og farget rammen rundt. Slik er det enkelt å lage panel om man ikke har mønsterark eller kartong som passer helt i fargene til resten av kortet. Kan jo bare lage selv! :-)


Stempelet er en digital freebie som DT Annika på Hobbykunst-teamet tegnet for en stund siden. Du kan finne den her. Jeg liker at den er så naturlig, ikke noe overdrevent hår, øyne eller klær. Jeg har farget med følgende farger:
Hud: E13, 11, 01, 00, R22, 21 (B34 til øyne)
Hår: E49, 47, 44, 42
Kjole: YG63, 23, 25, 21, R27, 24, 22, 21
Sko: E59, 57, 55, 53

Teksten er  stanset ut med die fra Rayher og montert på foamtape. Eneste pynt er små gullperler i midten av blomstene. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar