tirsdag 26. februar 2019

Konfirmasjonsserie, fotballtema

Hei! Jeg har fått kloa i noen av de nyeste arkene til Papirdesign og hadde lyst til å lage en egen serie til konfirmanten: invitasjon, bordkort og takkekort. Jeg har brukt det samme arket til alle kortene og sitter igjen med en rest jeg fint kunne laget flere bordkort av.

Mønsterarket jeg har brukt er dette (Papirdesign Cupkamp) og kortet er ca 10,5x15 cm stort. Så har jeg stanset ut stjernesirkelen i hvit kartong og en gang i en grønn restebit. Denne limte jeg inni sirkelen for å få litt brytning i farge. Fotballene er klippet ut fra mønsterarket (et felt på baksiden med flere fotballer) og montert på høye limputer. Ordet "konfirmasjon", også en die fra Papirdesign, er montert på lavere limputer. Noen av de utstansede stjernene fra rammen er også montert på limputer for litt dimensjon. Teksten er skrevet ut fra pc og stanset ut med bannerdie fra Lawn Fawn. Så er den limt på glittertape i sølv fra Rayher. Pyntet med noen droplets fra Pretty Pink Posh til slutt.

Her ser man bedre dimensjonen i kortet. Selv om det er enkelt, blir det mer interessant når man limer  elementene i ulike høyder.


Bordkortet med stjerne fra samme sett som rammen på invitasjonen og en utklippet fotball. De grønne små stjernene er fra rammen jeg stanset ut å invitasjonen. Ved å lime disse også på bordkortet blir det en rød (eller grønn...) tråd gjennom hele serien. Glittertape og droplets her også.

Her ser man bedre bruken av limputene.



Takkekortet måtte jo også bli i samme stil. Her har jeg brukt et annet grønt ark i midten av rammen (tomt for det andre grønne arket. Men veldig kjekt å få brukt opp litt rester), men det synes jeg ikke gjør noe. "Tusen takk" er nok en die fra Papirdesign og selvfølgelig er denne også montert på limputer. Samme oppsett som invitasjonen. Her har jeg tenkt at det passer med bilde av konfirmanten på innsiden av kortet slik at utsidene blir mest mulig like.

Her er hele serien samlet. Perfekt til en fotballfrelst gutt (eller jente). Disse er enkle og raske å lage hvis man skal lage mange like. 


Håper du også fikk inspirasjon til å lage noen enkle konfirmasjonskort :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar