tirsdag 12. mars 2019

Bunadskort


Hei! Jeg har laget et bunadskort med de nye arkene til Papirdesign. Passer jo perfekt til en konfirmant! Har ventet på mønsterark med bunadsmønster på lenge, og endelig, i år kom det noen få: blå og grønn nordlandsbunad og et par mer nøytrale som passer til flere typer, eller egendesignet bunad :-)

Jeg har valgt en blå nordlandsbunad her, og jeg har brukt den lille bunadsdie'en til Papirdesign. Arket er nok mer tilpasset den store die'en, i hvert fall mønsteret på vesten, men det gikk fint med den mindre også. Til søljer har jeg brukt rondeller i ulike typer og til sølvdetaljer på belte og veske har jeg stanset ut noen biter fra et par rammedies og brukt småbiter herfra. Dette er jo biter som man vanligvis kaster, men til bunad er det nettopp disse bitene som brukes.

Både bunaden og teksten er montert på høye limputer for litt ekstra dimensjon.




Innsiden med tekst fra Papirdesign og plass til gavekort eller penger. Denne plassen er laget med en av die'ene i gavekort-settet til Papirdesign. I dette settet har man mange muligheter til ulike gavekort-/pengelommer. Siden konfirmantene flest ønsker seg penger er det jo veldig kjekt å lage litt ulike varianter av disse :-)






2 kommentarer:

  1. Supert! Konfirmasjon er jo skikkelig bunadsdag.
    Og mye enklere med ferdig enn å kopiere, skalere og justere egne bilder :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det! Men er nok langt igjen til flere bunadsmønster, men det er jo lov å håpe! :-)

      Slett