søndag 3. mars 2019

Alkoholblekk er gøy!

Her har jeg laget et lite kort med alkoholblekk. Det er enkelt, gøy og kjapt å lage kort på denne måten! Det er ikke så farlig hvilke farger man bruker, man kan ikke gjøre noe feil og resultatet blir ulikt hver gang.

Her har jeg brukt farger i lilla, blått, grønt og litt gult. Jeg har dryppet dråper ned på Yupo-papir (veldig glatt, blankt papir) fra Ranger. Så har jeg dryppet på dråper med Copic cleaner. Så har jeg gjentatt prosessen og lagt det til tørk. Her er det mange muligheter: man kan blande fargene inn med pensel, eller blande inn f.eks. gull- eller sølv-ink. Dette gir en utrolig kul effekt! Jeg kan bare anbefale denne teknikken, jeg syntes det var kjempegøy!

Stjernesirkelen er fra Memory Box og teksten er die fra Papirdesign. Har pyntet enkelt med gumdrops fra Your Next Stamp. 

Panelene er montert på foam og limputer for litt dimensjon. Syntes ikke kortet trengte annen pynt, det er så mye liv i bakgrunnen så den må jo synes!



1 kommentar: