lørdag 26. mai 2018

To kort med punchinella die

Da jeg så denne die'en fra Neat and Tangled, bare måtte jeg bruke den på to ulike måter. Fikk en idé om å bruke både de utstansede bitene og negativen (som rundingene er stanset ut fra).

Jeg limte først et vanlig ark på tykk foam og klipte til rett størrelse. Arket farget jeg med Distress Oxide i fargene Cracked Pistachio, Wild honey, Picked rasberry og  Wilted violet. Så har jeg stanset ut med punchinella-die fra Neat &Tangled. Tekstene er embosset med hvitt embossingpulver. Eneste pynt er bling fra Rayher (2 og 5 mm).

For å prikkene ut av den utstansede die'en har jeg tatt en liten limdråpe på hver prikk og så limt hele platen på et ark. Presset godt ned og lot det tørke før jeg forsiktig løsnet "rammen" rundt. Sommerfuglen er fra Avery Elle, teksten er fra samme stempelplate. Sommerfuglen er farget med Copics i matchende farger som bakgrunnen:
RV17, 13
V17, 15, 12
G02, 00
Y15

Dette kortet er laget med "resterammen" og vanligvis ville man jo kastet denne, men her ville jeg bruke denne delen også. Monstrene er fra Avery Elle - Monsters. Tekst fra Your next Stamp, fra en liten stempelplate med enhjørning og et par tekster. Du finer den her. Monstrene er farget med Copics i matchende farger:
RV69, 17, 13
YR07, Y15, 02, 000
R20
V17, 15, 12
G05, 02, 00
B000

Innsider med tekster fra Paper Smooches - Magic Sampler. Her er det mange flotte tekster som passer til flere anledninger. Stjernene er fra samme stempelplaten med enhjørningen. Stemplet med samme Distress Oxide-farger som på forsiden.  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar