onsdag 26. april 2017

Shakercard

I dag er en stor dag i heimen for eldstejenta blir 10 år! Vi har allerede hatt to feiringer, i dag blir den siste med noen venner. Kake er laget, etter jubilantens ønske, huset skal ryddes i løpet av dagen for å ta i mot storinnrykk :-)

Til anledningen lagde jeg et shakercard. Har hatt disse paljettene (Sequin sprinkles fra Queen & co - jeg har kjøpt de på Blitsy) hjemme lenge og har hatt en plan med de. Men så var det det med tida da... Den flyr av gårde og man får liksom aldri gjort noe med alle disse planene.... ;-) Til denne bursdagen hadde jeg lyst til å lage noe annet enn jeg har gjort før. Tidligere så har jentene fått velge motiv til kortet sitt, men nå ville jeg lage et fargesterkt kort :-)

Slik ble resultatet:

Jeg har først sprayet et panel i tre ulike Dylusion-farger (Funky Fuchsia, Crushed Grape og Lemon Zest), så har jeg stanset ut 3 hjerter i ulike størrelser. Av Bazzill har jeg stanset ut tilsvarende hjerterammer. Til vindu i hjertene har jeg brukt hardplast som det har vært et sett med dies i. Har limt dette over de utstansede hullene i Bazzillen og hjerterammene oppå. Så er hele panelet snudd slik at man kan helle i paljetter fra baksiden. For å lage "vegger" rundt hjertene har jeg stanset ut hjerter i mosegummi. Mønsterark fra Kort og Godt er limt på bak slik at det blir lukket. Mørk rosa Bazzill er limt på under igjen for å lage hele panelet.

Bokstavene er fra alfabet fra Marianne Design og tallene er fra et sett jeg har kjøpt via aliexpress.

Bokstavene og tallene er stanset ut i lys rosa mosegummi. Bokstavene er limt på et banner (Cheery Lynn) som er satt på høye limputer fra Papirdesign. Dette gir litt dybde i kortet.

Innsidene med tekster fra North Star Design, de utstansede hjertene som ble igjen etter rammene på forsiden, bannere og litt fargesprut her og der. Disse er laget ved å sprute med en pensel som jeg dyppet i fargene.

Baksiden med mitt nye diggbare stempel! :-)


Ønsker å delta i følgende utfordringer:
- Scrappelysts grublis for april: vår
- Scrap from your hearts utfordring #8: vårfarger/påske
- Hobbygarasjens utfordring #47: alt er lov


4 kommentarer:

  1. Så flott det ble :)
    Takk for at du deltar hos Scrap from your heart.
    DT Bodil

    SvarSlett
  2. Så herlig Shakerkort!!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  3. Kjempeflott kort.
    Dessverre så var fristen vår ute.
    Men vi er ute med ny utfordring for Mai
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  4. Herlig og fargerikt shakerkort. Kjempekult!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett