mandag 16. desember 2019

Julekort-innspurt

Det er straks bare en uke igjen til jul og jeg har noen få julekort igjen å vise frem før den tid. Her er et kort jeg lagde med nok et motiv jeg fargela til 30-dagers utfordringen til Kathy Racoosin. Jeg synes det er moro å lage bakgrunner til motivene, da føler jeg at det blir en mer helhet i både kort og motiv. Utfordringen er jo at man ikke kan lesse på med pynt og stæsj som man kan med et mindre utstanset motiv med ramme rundt. Her ble det likevel en god del snøfnugg, det hører jo med til jul! :-)

Motivet jeg har brukt er et digistempel fra Lily of the valley. Bjørnen heter James og han kommer i flere ulike varianter. Her har nok prøvd å pynte juletreet. Jeg har brukt følgende farger:
Pels: E47, 44, 43, 42, 40
Rødt: R89, 39, 37, 35, 22
Gult: Y38, 35, 17, 15
Grønt: G29, YG67, 63, 61
Bakke: E74, 71, 70
Himmel: 100, C9, B99, 97, 95, 93

Snøfnugg er laget med hvit Sharpie. Juletrekulene og stjernen har fått et lag med Glossy accent.

Motivet er stanset ut med rektangeldie fra Cottage Cutz - Nested wacky stitched rectangle og montert på foamtape. Mønsterark er fra Papirdesign - Julenatt (juletrær), store snøfnugg fra Joy crafts og små fra Sizzix og Marianne design. Noen er stanset ut i hvit kartong og noen i gull. 
Stempel fra Norsk Stempelblad stanset ut med bannerdie fra Lawn Fawn.

Innsider med stempler fra Norsk Stempelblad og Papirdesign. Skrivefelter har fått ramme fra My Crafty Times



2 kommentarer:

  1. Så utrolig fint! Nydelig fargelagt!
    Har du gått fra lyst til mørkt eller motsatt? Og om jeg ikke tar feil, så har du brukt flikking med lite blending, stemmer det?
    Vil også fargelegge sånn som deg! Du er så dyktig! 🤩

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg svarer deg på messenger, det er enklere :-)

      Slett