fredag 24. mai 2019

Happy birthday!


Dette kortet ble i utgangspunktet laget til Ett Trykk etter teknikk-utfordringen. Man skulle bruke dies som hovedfokus. Her har jeg kombinert det med stempling i flere lag. Nå ble jo ikke dette bladet noe av, men kortet vil jeg jo vise frem likevel :-)

Jeg har brukt stempler fra Altenew - Vintage roses, såkalt layering stamps. Det vil si at man stempler stempelet i flere lag med ulike farger for å få dybde, akkurat som når man fargelegger. Her bør man bruke en stempelplattform slik at man stempler på nøyaktig samme sted for hvert "lag". Blomstene er i fire ulike rødfarger, mens bladene er i tre grønnfarger. Disse kan man også kjøpes i sett som matcher i fargene. Jeg har satt noen av blomstene på limputer i ulike høyder for mer dybde i kortet. 

"Happy" er også die fra Altenew og montert delvis på limputer for å få teksten plant. Tallene er stanset ut fire ganger i kartong og så embosset med gullembossing i tre omganger. Da blir det en tykk, jevn flate. "Birthday" er fra My Favorite Things og er embosset i hvitt.

I bakgrunnen har jeg stemplet flere stempler fra My Favorite Things med Distress Ink Pumice Stone. Jeg har brukt tekster fra to stempelplater: All about you og More essential sentiments. Så har jeg svertet med samme farge over en stensil: Graphic pattern fra Marabu. Og pyntet til slutt med noen bling i gull.

Her synes den tykke embossingen bedre. Jeg har dyttet tallene godt nedi Watermark-puta før jeg har helt på embossingpulver. Har også brukt en embossing-penn for å få pulver overalt.

Limputene har jeg klippet ekstra små for at de skal passe under bokstavene.

Teksten inni er fra Papirdesign og er stemplet med Archival Ink Jet Black.



4 kommentarer:

  1. Nydelig kort ! du er fantastisk flink med teknikker i denne hobbyen. Mitt mål å få prøve ut bittelitt av alt eg blir inspirert av :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Laila! Det er veldig hyggelig å høre! :-) Gleder meg til å se hva du lager :-)

      Slett