fredag 3. mai 2019

Babykort med MFT-stempler


Dette kortet skulle blitt publisert i aprilnummeret av Ett Trykk. Slik gikk det ikke, med deres konkurs, og det synes vi alle er synd. Uansett, kortet ble gitt til en DT-kollega som har fått barn.

Jeg har brukt stempelsettet Hello, little one fra My Favorite Things. Jeg har brukt alle motivene (det er også en vogn, den har jeg på innsiden, på bildet underst) i settet og fargelagt med Copics. De ulike elementene er montert på limputer i forskjellige høyder for å skape dybde i kortet. Skyene er fra Lawn Fawn (simply puffy clouds), det samme er bakken (stitched hillside borders). Rammen rundt er laget med dies med sømkant, mønsterarkene er restepapir fra Papirdesign. I bakgrunnen har jeg svertet med Distress Ink med en stensil fra MFT - Sunrise radiating rays. Jeg har brukt Spiced Marmelade, Mustard Seeds, Squeezed Lemonade og Pumice Stone. 

Ordet "Baby" er en die fra Kort og Godt og er stanset ut tre ganger i rosa kartong og en gang i hvit. Da blir det en liten skyggeeffekt som synes best når man ser kortet litt på skrå.

Følgende farger er brukt:
Stork: C3, 1, 00, RV13, 11, 10, 00, E08, 11, 02
Hest: E57, 55, 53, 51, 50, E49, 47, 44, W10, E59, 39, 37, 35
Bamse: RV13 11, 10, 00, 000
Klosser: E55, 53, 51, 50
Vogn: C3, 1, 00, RV13, 11, 10, E51, 50

På innsiden har jeg stemplet med en enkel tekst fra settet. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar