lørdag 13. juni 2015

Bilkort til en jubilant

Jeg skulle egentlig publisert dette for 3 dager siden, men har vært uten Internett og da får man jo ikke gjort noen ting.... Man blir jammen meg avhengig av både data og nett for å få gjort ting. Dette er mitt bidrag til juniutfordringen hos North Star Design. Denne måneden er det FEIRING som er oppgaven, og det kan jo være så mangt! Bursdag, bryllup, konfirmasjon, dåp, fødsel, bryllupsdag... u name it. Håper å se mange bidrag!

Dette kortet ble laget på bestilling til en som ville kort til en 50-åring som er glad i biler. North Star Design har jo flere flotte stempler med bil, og valget falt på dette stempelet som er ganske så nytt. Det ligger ikke i nettbutikken enda, men kommer sikkert snart! :-)

 Jeg har brukt mønsterpapir fra Authentique, ark fra en 6"x6"-blokk. Bilen kommer sikkert snart i nettbutikken. Tekstene kan du finne her og her. Den øverste er fra en plate med flere ord som dekker mange anledninger. Det nederste stempelet har jeg klippet i to slik at jeg kan bruke de på flere måter enn bare å stemple èn linje.

Ellers har jeg brukt litt ulike tannhjul, filmstripe fra Tim Holtz og egenlaget pebble festet på en bruskork. Tallene er fra Scrapmagasinets alfabet. Synes dette er veldig anvendelig til kort siden det ikke er så stort. Stjernene er fra Wycinanka. 

 Jeg har brukt en dobbelsidig tape fra Biltema, en grønn rull, med tykkere tape. Har brukt dette under bilen for å løfte det litt.

Innsidene ble enkle med ark fra samme blokk og stempel og skrivefelt. Dette tekststempelet er en av mine store favoritter og et av de aller første North Star Design-stempler jeg kjøpte (og et av mine aller første stempler overhodet). Har stemplet svakt i kantene med et annet nytt stempel (er ganske glad i slike kantstempler) med stjerner som også kan brukes til mange anledninger.


Ønsker å delta i følgende utfordringer med dette kortet:
- Scrappehjertets juniutfordring: alt er lov
- Papirlosjens juni- og juliutfordring: alt er lov


3 kommentarer:

  1. Blir alltid glad når noen lager kort til menn (som kan gi inspirasjon til de som ikke synes det er så lett å lage slike kort, sånn som meg) :-)
    Herlig kort med flotte detaljer.
    Tusen takk for at du deltar på Papirlosjens utfordring.
    Smil fra DT-Ane Lene

    SvarSlett
  2. Kjempeflott herrekort. Takk for at du er med i "Alt er lov" utfordringen i Papirlosjen. Klem fra DT May Britt

    SvarSlett
  3. Flott herrekort med mange detaljer.Takk for at du deltar i Papirlosjens sommerutfordring.Klem fra DT Belinda

    SvarSlett