onsdag 19. februar 2020

Superhelt i rødt

Hei alle sammen! I dag vil jeg vise dere et kort med en skikkelig superhelt! Jeg digger disse stemplene fra My Favorite Things og har laget et par andre kort tidligere med samme stempelsett (her og her). Jeg synes denne jenta er sååå kul!

Stempelsettet heter You're super og har flere kule stempler og tekster. Her har jeg farget med no lines-teknikk. Synes det gir et naturlig og fint uttrykk. I bakgrunnen har jeg svertet med Distress oxides i følgende farger: Black soot, Chipped sapphire, Wilted violet, Picked raspberry, Carved pumpkin og Mustard seed. Lyskjeglen er laget ved at jeg klipte til en stensil av et ark, svertet med gult inni og la kjeglestensilen på når jeg svertet bakgrunnen. På denne måten får man et fint skille. Gjorde på samme måte med bakken. 

Bokstaver og tall er fra Scrapmagasinet, mens husrekken i bakgrunnen er en die fra Memory box. Mønsterarket er fra Lawn Fawn og paljetter og stjerner fra Lucy's.

Jeg har stemplet med Simon Says Stamp ink pad - Barely beige. Denne stempelputen er veeeldig lys og man trenger godt lys for å se hvor strekene går. Følgende farger med Copics er brukt:
Hud: E13, 11, 01, 00, 000, R22
Hår: E55, 53, 51, 50
Rødt: R89, 39, 37, 35, 32
Gult: YR14, Y38, 35, 15, 11
Grått: N6, 4, 2, 0

Jenta er stanset ut med dies tilhørende settet og montert på limputer. Det gir fin dimensjon i kortet.

Innsider med stempler fra Papirdesign. Kanten øverst er stanset ut med die fra Pretty Pink Posh. I denne lommen puttet jeg et gavekort. Rammen rundt teksten er fra My Crafty Times.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar