mandag 3. juni 2019

Hestefrelste konfirmanter

Disse to kortene lagde jeg til to tvillinger som konfirmerte seg i mai. De er begge glad i hest og bestiller ville ha med barnebilde av de på kortene. Måtte lete litt før jeg fant et ark med hestemotiv i bakgrunnen, det var ikke det jeg hadde mest av! Men heldigvis hadde jeg hestedies i bakhånd :-)

Jeg lagde to ulike kort, men med de samme fargene om noen like elementer. Et trappekort og et staffelikort.

Trappekortet er laget med mønsterark fra Fabscraps og Maja Design (en rest fra et jule-ark). Oval og ramme fra Spellbinders, hest fra Marianne Design (embosset og svertet med Distress Ink Walnut stain og Black soot), tall og tekst fra Scrapmagasinet og bokstaver fra Nellie Snellen. Blomstene er fra Wild orchid crafts. Teksten er stanset ut tre ganger i kraft og en gang i hvit kartong, ørlite grann forskjøvet slik at det blir en liten skyggeeffekt. Hest og bilderamme er montert på limputer.

På baksiden valgte jeg å lage en lomme med en tag. Teksten utenpå er fra Papirdesign og tag'en er fra et sett fra Cheery Lynn. Teksten på tag'en er fra Papirdesign, hestecharm fra Korthobby, blonde fra Rayher og tynn tråd fra May Arts.

Tag'en er stanset ut to ganger, kun halve delen den andre gangen slik at den kan brukes som pengelomme. Stempler fra Papirdesign.

Kort nr. 2 er et staffelikort, her vises bare forsiden. Har brukt det samme hestearket i bakgrunnen her, med en rest fra Papirdesign oppå. Hestedie fra Marianne Design (embosset og svertet på samme måte som over), kant stanset ut med punch fra Martha Stewart og bokstaver og tall likt som på forrige kort.



Oppslått med innsider. Stempler fra Papirdesign.

Og en liten pengelomme på baksiden her også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar