onsdag 26. juni 2019

Eksplosjonsboks til bryllup

Disse eksplosjonsboksene er superfine til bryllup og andre store anledninger. De er forholdsvis enkle å lage og er utrolig dekorative. Dette blir mitt siste innlegg for Hobbykunst da jeg gir meg som DT der. Nå ser jeg frem mot sommeren og jeg har andre planer for høsten. Kanskje får jeg realisert en drøm eller to også. Men først: sommerferie! :-)

På denne boksen har jeg brukt mønsterark fra Papirdesign, serien Bryllupsfest. I tillegg har jeg brukt både kraftkartong og speilark i gull. Alle stempler på denne boksen er også fra Papirdesign. På utsidene har jeg brukt en sirkel- og en scallopdie fra Spellbinders og på kantene på lokket har jeg brukt en punch. 

Brudeparet er en die fra Rayher og er stanset ut to ganger, en vanlig og en på baksiden av gullarket slik at disse kunne limes sammen og dermed stå stødigere.

Hjertedie'en er fra My Favorite Things, med blomster fra Petaloo og Hobbykunst (Mathiaroser). Pyntebær i gull innimellom.

På innsiden er det stempler fra Papirdesign og et skrivefelt. I midten en kake pyntet med de samme blomstene som på lokket og dies fra Rayher (ringer og hjertebord). 

Kaken er laget i tre etasjer og jeg har brukt det samme arkene som på lokket. Hjerteborden er stanset ut flere ganger for å nå rundt. Har også limt på et smalt gullbånd. Ringene er stanset ut to ganger på samme måte som brudeparet på toppen, en gang vanlig og en gang på baksiden av arket slik at gullsiden synes fra begge sider. 

Det er fint å blande ulike typer blomster og farger som matcher. Innimellom har jeg også limt noen hvite "duskebær". 

Hele boksen utslått sammen med lokket. Denne er jo en gave i seg selv og gjør seg utrolig godt på gavebordet :-) Boksen står til utstilling i butikken hos Hobbykunst på Karihaugen i Oslo og kan studeres nærmere der :-)


Så ønsker jeg alle en riktig god sommer med mye sol og varme. Jeg kommer fortsatt til å poste en del innlegg i sommerferien, så HELT fri har jeg ikke! :-)


Ønsker å delta i følgende utfordringer:
- Scrap from your hearts utfordring #33: bryllup
- Nordsaltens hobbyklubbs utfordring #172: brett i vei
- Scrappelysts juniutfordring: sommer (sommeren et jo høytid for bryllup)


3 kommentarer:

  1. Så nydelig boks, ser det ligger masse arbeid bak denne! SKikkelig elegant og fin! Takk for deltakelsen hos Scrap from your heart!
    - DT Mari

    SvarSlett
  2. Herlig eksplosjonsboks! nydelig og stilren pyntet. Rett og slett flott! Tak for at du deltar hos NSHK.DT Ingunn

    SvarSlett
  3. Utrolig lekkert og forseggjort!

    Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Scrappelyst!

    DT Linda

    SvarSlett