torsdag 14. mars 2019

Tre kjappe konfirmasjonskort til gutta

Nå er konfirmasjonssesongen snart i gang igjen og jeg har lyst til å vise frem noen kjappe kort jeg har laget til gutta. Med ferdig motiv fra nett (mest Pinterest) og resteark, gikk det kjapt å lage disse tre kortene. Det er resteark fra Papirdesign på alle kortene.

Her har jeg brukt den største bannerdie'en til Rayher, tekstdie og sirkler fra Papirdesign. Banner-bitene er bare klippet til. Motiv og tekst er montert på limputer.

Jeg er jo helt avhengig av å lage innsider på kortene mine. Synes ikke de er ferdige om man ikke har noe inni. På helt enkle kort hender det at jeg bare lager en innside, på disse har jeg bare klippet til en stripe med ark til en pengeseddel og et stempel (Papirdesign). Skrivefeltet er også med et Papirdesign-stempel.

Neste kort i rødt, svart og grått. Samme sirkeldie som på kortet over, bare litt fler elementer med og en annen tekstdie fra Papirdesign. Limputer under tekst og bilde :-)

Samme enkle innsider her,

Siste kortet i gråblått og rødt. Stjernedie og tekst fra Papirdesign. Tok ikke bilde av innsidene her, men du kan såvidt skimte litt av den på bildet. Like enkelt som de andre kortene.

Både bilde og tekst er montert på limputer.

Alle tre kortene samlet. Går kjapt og enkelt bare man finner bilder å bruke og kan bruke litt resteark. Skulle ønske jeg kunne si at restearkbunken var blitt betraktelig mindre, men den er dessverre ikke det... Da må jeg nok lage kort kun av resteark i et år.. Haha! :-) 


Håper disse kan være til inspirasjon i sesongen som snart kommer :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar