onsdag 20. mars 2019

Klem til deg


Her har jeg laget et enkelt kort med alkoholblekk og en tekstdie. Dette kortet passer jo til mange anledninger og det er alltid kjekt å ha slike kort i bakhånd. Plutselig en dag trenger man et kort kjapt. Hvis du ikke har prøvd alkoholblekk før, kan du ta en titt på dette innlegget. Her har jeg laget en steg for steg-forklaring på hvordan man går frem. Det er veldig moro og man bruker kort tid på å lage flere bakgrunner. Enkelt og greit når man skal lage enkle kort :-)

Jeg har brukt Adirondack alkoholblekk i blått, grønt og lilla. Så har jeg blandet inn litt sølv her og der. Da dette var helt tørt, embosset jeg et stempel i hvitt. Her slo derimot litt av bakgrunnsfargen gjennom, så det fikk litt lillaskjær noen steder, men det syntes jeg ikke gjorde noe. Pyntet med litt bling her og der. Tekstdie'en er fra Papirdesign og er stanset ut i hvitt og grått for å matche bakgrunnen. Panelet er montert på foamtape så det bygger litt. 

Her ser man litt av shimmereffekten man får ved å blande inn litt sølv. Jeg har også sprutet på litt Copic cleaner med en pensel for å få de små prikkene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar