fredag 8. mars 2019

Til en kul fyr

Her har jeg laget et bursdagskort til en gutt som liker lego, friluft og ikke minst kjemi. Alt som kan lages er spennende og han er ivrig etter å lære hvordan ting henger sammen. Det var han selv som ønsket motivet på kortet, det var jo bare såååå kult!! :-)

Copic Marker Norge har en utfordring gående hvor man kan levere hva man vil, men man får et ekstra lodd om man bruker designteamets tema som denne gang er BAKGRUNN. Direktelink til utfordringen finner du her. Derfor har jeg her laget en bakgrunn som skal ligne på laboratoriebenk og skap med utstyr i. Nå er ikke jeg noen dreven tegner, så det ble en tom benk uten mikroskopet jeg først hadde planer om å ta med... :-P

Motivet er et digistempel fra Mo Manning (Teen Genius) og er farget med Copics. Fargene er listet opp litt lenger ned. Ellers har jeg brukt mønsterark fra Dixi crafts (mursteinsark) og Papirdesign (+ en liten bit fra Kaisercraft under teksten). Sirklene er chipboard fra Snipart, charms fra Korthobby, bokstaver fra Scrapmagasinet, tall fra Sizzix (stanset ut i hvit mosegummi) og teksten er fra Huldra designstudio. Stjernekanten er laget med en MS-punch. Alle kantene er distresset/bøyd med Primas distressing tool. 

Motivet er fargelagt i følgende farger:
Hud: E13, 11, 01, 00, 000
Hår: E49, 47, 44
Bukse: B99, 97, 95, 93, 91
Frakk: BG000, 0000, C00
Grått: C9, 7, 5, (hansker, sko) 3, 1, 00 (skjorte)
Grønt: G28, 46, 43, 40
Gult: YR18, 16, Y38, 11
Gulv, E79, 77, 74
Skap/benk: N0
Glass/bakgrunn: B0000, BG10, blender
Permer og bøker: B97, 91, YG09, R05, RV99

Kortet er laget med brett i toppen og dette er et format jeg blir mer og mer glad i. Synes kortene gjør mer ut av seg når kortet kan stå opp og få motivet mer i fokus.

Innsider med stempler fra Norsk Stempelblad.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar