søndag 16. desember 2018

Adventskalender - Hobbykunst 16. desember - After eight-eske

Hei! I dag vil jeg vise dere en After eight-eske jeg har pyntet. Med de flotte arkene fra Papirdesign og pyntegjenstander fra Rayher går det jo som en lek :-)

Mønsterarkene jeg har brukt er fra serien Hjem til jul (blåtime) og Julestemning (stjernehimmel - baksiden). Jeg hadde lyst til å lage et lite snølandskap på toppen av esken. Snø og trær kan du finne her. Teksten kommer fra samme stempelplate som nissen. Den er stemplet på et banner jeg har laget med denne, bare at mitt er forlenget. Det kan man gjøre enkelt ved å ikke kutte enden ved første utstansing, men flytte die'en og så snu alt 180 grader og ikke kutte ut vimpelenden. På denne måten kan man både forlenge og forkorte en die. 

Rundt nissen har jeg lagt på et dryss av Frant-tage chunky white. Et pulver med litt store biter som smelter ved bruk av varmepistol. Og hvite granbar fra Rayher, de kommer i et sett sammen med en kongle og du kan finne de her. Kakeservietten jeg har brukt er den minste i denne pakken. Snøkrystallene er disse.  

Nissen er fargelagt med Copics i følgende farger: 
Hud: E11, 02, 00, R22, 20
Skjegg: C3, 1, 00
Drakt: B39,37, 34, 32
Lykt: C7, 5, 3, 1
Lys: R59, 56, 46
Lysskinn: Y28, 17, 15, 11, 00
Lysskinn på klærne: bittelitt Y11 og 00

Litt nærbilder. av trær, snø og snøballer. Og måtte jo bare lage en bitteliten snømann av to av disse mini-snøballene, den er en drøy cm høy og ble passelig fornøyelig der han står :-P
Under snøen har jeg stanset ut en stor granbardie fra Papirdesign, to stykker til hver side.
Ulike charms fra Korthobby (hjort og julenisseslede).

Bakside med glittersnøkrystaller fra Papirdesign og trekrystall fra Rayher (samme som på forsiden). Litt mer snø og granbar på denne siden også. God Jul-die fra Papirdesign.

På toppen lagde jeg nissen som et lite staffelikort og stemplet på tekster fra Papirdesign her. 


Nå gleder jeg meg til å se dine julesjokolade-kreasjoner :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar