mandag 30. juli 2018

Eksplosjonsboks til en jubilant

Nå har vi akkurat kommet hjem fra ferie og jeg har lyst til å vise frem en eksplosjonsboks jeg har laget til min mamma som har fylt 60! Har bare laget disse boksene til bryllup før, men det er jo gøy å lage til andre anledninger også :-)

Jeg har brukt mønsterpapir fra Maja Design - Vintage wedding og Sofiero (det grønne). Blomsterstempelet er fra Avery Elle, det samme er teksten oppå (den er satt på med limputer). Teksten til venstre er fra Kort og Godt. Alle kanter er rufset. Panelene på sidene er stanset ut med Lifestyle craft - nesting frame. Disse er også svertet med Distress Ink og hatt på glitterlim. Tallene på lokket er stanset ut i glitter mosegummi og kartong i flere lag. Innimelom lagene har jeg laget "pinner" av kartong som er limt fast mellom blomstene. Blomstene er stort sett fra WOC, noen fra Prima. På toppen av lokket har jeg limt på en kant med perletråd.

Blomstene er farget med følgende farger:
RV99, 95, 93, 91 og RV99, 69, 66, 63, 00
G28, 24, 21, 20
E25, 23, 21
YR16, Y17, 15

To av sidene er med blomsterstempel og to av sidene med tekst fra Kort og Godt. Blomsteroppsatsen har jeg bygget opp ved hjelp av papp i midten. Limte bare flere biter sammen og limte blomster oppå igjen. Massevis av blomster :-)

Boksen delvis åpen. Jeg ser at noen klipper av de kantene som er brettet inn her. Jeg har valgt å ikke gjøre det. På innsiden av disse boksene har jeg pleid å lage en kake (siden jeg har laget disse til bryllup). Nå skulle det jo være bursdag så da ble det en blomsteroppsats der også i stedet.

Tekstene på innsiden er fra Kort og Godt og Papirdesign.

Her er blomster i fleng og noen pyntegrener fra Kort og Godt innimellom. Pyntebær og litt glitterlim på blomstene. 

Hadde en tekst på innsiden av lokket også, men den er ikke avbildet. Gaven var billetter til MotoGP-løp i Italia senere i sommer :-) Den falt i smak! :-)


1 kommentar:

  1. Kort som er en gave i seg selv!
    Jeg ble nesten satt ut av så mange fine blomster (midt i blinken) og detaljer som kanter og glitter, enda jeg har sett noen :-) Gaven inni var en drøm som gikk i oppfyllelse.

    SvarSlett