mandag 27. april 2015

Skjortekort

For en stund siden lagde jeg et skjortekort på bestilling til noen jeg kjenner. Hadde ikke laget denne typen kort før, så hadde lyst til å prøve noe nytt. Fant mal på nettet, men husker ikke helt hvor.

Har bare brukt mørkerbun og hvit Bazzill og mønsterark fra Maja Design. Bokstaven er fra Storyteller (svertet så vidt med Walnut Stain), tallene er Thickers og knappene vet jeg ikke hvor er fra.

Syntes det var litt vanskelig å få blingen øverst til å sitte godt ettersom jeg ikke hadde noen splittbinders som passet godt. Men med litt gluedots og ekstra lim får man til mye... :-)

 Tallene fikk et lag med glitterlim oppå.

Måtte justere litt på malen for å få vesten til å passe skikkelig, men det gikk også til slutt. Lenken er fra Tim Holtz og er festet under den midterste knappen med en Glue Dot. Har festet en klokkecharm i enden som lommeur.

Her synes også magnetene jeg har brukt som låsemekanisme på kortet. Akkurat disse er fra Søstrene Grene og er litt tykkere enn de jeg pleier å bruke (var tom for de andre akkurat da jeg lagde dette kortet). Men magneten er like sterk.

Ved å brette ned panelet med vesten kommer innsidene til syne, med tekstpanel og skrivefelt. Tekstene er fra North Star Design og det samme er swirlen jeg har brukt på sidene.

For alltid ung, syntes jeg passet godt til mottakeren, og med varme ønsker er en av mine absolutte favoritter. Disse er stemplet med Archival Ink jet Black. Til kanstempling har jeg brukt deler av denne groovy rammen, stemplet med Distress Walnut Stain. 

Her ser man kantstemplingen og svertingen bedre. 


Baksiden tok jeg ikke bilde av, siden det bare var mitt personlige stempel på. Men det var et artig kort å lage og det blir sikkert litt mindre knot neste gang jeg skal lage et likt kort :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar