søndag 20. september 2020

Kort til en jubilant

Dette kortet fikk jeg bestilling på. Det skulle være litt humoristisk og helst med noe blått. Hadde et fint ark fra Maja Design - Denim & Friends som passet fint. Motivet var midt i blinken i følge bestiller, så startet hodet å jobbe med oppsettet. Jeg må ofte bruke litt tid på akkurat denne biten. Teste ut litt ulike løsninger, finne dies som passer og ark som passer sammen.

Slik ble da resultatet. Bildet er stanset ut med die fra Cottage cutz. Ellers har jeg brukt dies fra Papirdesign (stjerner), Lawn fawn (banner), Scrapmagasinet (bokstaver) og Uniquely creative (tall). Motivet er montert på foamtape for dimensjon. Alle kanter er rufset.

Topphenglset kort, som vanlig fra meg. Sjelden jeg lager kort som er hengslet i siden lenger. Synes disse gjør seg så godt da de kan stå oppreist. Har pyntet med diverse charm og filmstripe. Denne er stiftet fast.

Innsider med stempler fra My Favorite Things. Har en del stempler herfra, men det er sjelden det er anledning til å bruke engelsk tekst på kortene jeg lager så stort sett blir det bare motivene jeg får brukt. Men denne bestilleren ønsket engelsk tekst og da var det jo fint å ha noe jeg kunne bruke! "Smile" er stemplet med Distress Ink Faded Jeans. Her har jeg brukt stempelplattform og stemplet flere ganger oppå hverandre (5-6 ganger) for å få et jevnt trykk. Distress Ink og clearstamps går ikke alltid så bra sammen, ofte blir trykket kornete. Men med flere lag, ble det et jevnt trykk til slutt :-)




1 kommentar: