tirsdag 5. november 2019

Julekort med tag

Hei! I dag har jeg et nytt julekort å vise dere. Dette er også i bruntoner, og her har jeg også brukt restepapir for det meste. Det blir jo en del rester når man lager kort og har paneler i ulike størrelser. For meg er det jo restepapir selv om man bare har tatt en liten bit av arket. Men jeg har en plan om å bli litt flinkere til å bruke OPP arkene jeg tar hull på, så gjenstår det å se hvor vellykket det er! Haha! :-)

Uansett, her er dagens kort:

Jeg valgte et avlangt kort denne gangen, eller det er vel strengt tatt mer en tag. Dette kortet har ikke innsider, bare en bakside. Her er det bare et enkelt skrivefelt, så jeg valgte å ikke ta bilde av dette. 
Her har jeg brukt Hallo-tag'en og forlenget denne slik at den passet bedre til lengden på kortet. Man kan enkelt både forlenge og forkorte dies ved å ikke stanse ut hele die'en først, den ene kuttekanten legger man utenfor kutteplaten. Så kan man flytte die'en slik at det man stanser ut blir kortere eller lenger. Jeg pleier her å snu det jeg skal stanse ut slik at den nye kuttekanten kjøres først inn i kuttemaskinen og det jeg stanset ut i første omgang nå ligger utenfor kuttekanten. Dette kalles delvis utstansing. Man kan søke på partial die cutting på Youtube, her finnes mange videoer innen emnet :-)

Jeg har laget en lomme på den store tag'en slik at en mindre tag fikk plass oppi. Denne er bare klippet til på frihånd og tilpasset størrelsen på lommen i den store tag'en. Jeg har knyttet en sløyfe av tynn hyssing i den lille tag'en. I den store har jeg brukt et brunt bånd fra Papirdesign. Teksten på den lille tag'en er fra en eldre stempelplate, men passer like fint til nye produkter :-)

Samme som på forrige kort, har jeg valgt å bruke teksten fra produktlinjen fra arket "Fra oss til dere". Den er stor nok til å være hovedtekst på et kort, samtidig som den er liten nok til å kunne brukes sammen med andre tekster eller motiv. Teksten er montert på limputer for litt dimensjon. Så fant jeg en button og blomster som matchet i fargene. 
Blondekanten bak tag'en er stanset ut fra en kant av en Spellbindersramme. Jeg hadde ingen kantdie jeg syntes passet til, da jeg ønsket bare en smal kant som gjorde litt ut av seg. Kunne selvfølgelig brukt en punch også. Men hvorfor gjøre ting lettvint når man kan gjøre det vanskelig?? :-)

Den lille tag'en med en enkel tekst på baksiden.



Følgende produkter er brukt:

Mønsterark:
PD 1900202 Ekorn
PD 1900194 Julekrydder
PD 1900192 Gul og fin
PD 1900206 Fra oss til dere

Stempel:
PD 14945 Måtte julen bli fin
PD 14925 De beste ønsker

Die:
PD 18415 Hallo tag

Pynt:
Button: Brun, jul
Brunt bånd
Roser 1 cm




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar