torsdag 7. november 2019

Julekort med alkoholblekk

Det er gøy å leke med alkoholblekk! Og det er raskt å lage flere bakgrunner når man først er i gang. Dette kortet er laget etter en slik økt, syntes den grønne bakgrunnen passet fint til et enkelt julekort :-)

Alkoholblekk krever et spesielt tykt og glatt papir, noen bruker fotopapir, men det er egentlig ikke glatt nok det heller. Det beste er Yupo-papir, og det jeg har brukt er fra Ranger. Det finnes flere typer også, men jeg har ikke prøvd andre.

Syntes bakgrunnen minnet om skog :-) Die'en er fra Nellie Snellen og stanser ut motivet så det blir som en ramme. Har brukt glitterkartong fra Søstrene Grene og en god jul-die fra Papirdesign.

Jeg husker ikke hvor snøfnuggene er fra (hadde ikke skrevet det ned), men tror de er fra MFT. Har bare limt en hvit halvperle i midten av disse.

Man trenger ikke mange farger for å lage slike bakgrunner. Her har jeg kun brukt tre. De blandes litt inn i hverandre og jeg har dryppet på litt Copic cleaner og blandet inn som fjerner noe av fargen. Da får man et fint fargespill. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar