fredag 5. juli 2019

Rosa blomsterkort

Jeg klarte ikke helt å bestemme meg for hva dette kortet skulle kalles: blomsterkort, bryllupskort, kjærlighetskort...? Jaja, det kan brukes til flere anledninger, tenker jeg. Det er fort gjort å putte på navn og evt dato når anledningen byr seg.

Blomstene er fra Avery Elle og er farget med no lines-teknikk. Fargene er listet opp lenger ned i innlegget. Bakgrunnen er laget med Distress Ink Worn Lipstick og Spun Sugar. Så har jeg stanset ut bakgrunnsdie'en til Avery Elle (Waves) to ganger - en i hvit kartong og en i gullkartong fra Søstrene Grene. Denne har jeg limt bittelitt skjevt på slik at den synes under som en skygge-effekt. Ordet "Love" er også stanset ut i gull og klippet løs fra hjertet den henger sammen med (fra Pretty Pink Posh).

Kortet er enkelt med kun en helt enkel innside (tok ikke bilde av denne nå). Jeg ville at fokuset skulle være på blomstene. Panelet er limt på med foamtape til selve kortet. Noen av blomstene er limt på med limputer i ulike høyder.

Det er ulik høyde på enkelte av blomstene. Både blomster og blader er bøyd litt i for skape litt mer liv i kortet. Ordet er også montert på limputer. Disse måtte jeg klippe ekstra små og smale for å få plass bak de smale bokstavene.

Jeg har brukt følgende farger:
Rosa: RV17, 14, 13, 10
Grønt: G28, 46,24, 21, 20
Gult: E08, YR14, Y15


2 kommentarer: