tirsdag 8. januar 2019

Til en kollega


Dette kortet lagde jeg til en kollega som skulle slutte hos oss. Det er alltid trist når noen finner seg en annen jobb, men det er jo også en del av livet. Klart man vil oppleve mer og teste ut annet når man er ung, fri og frank!

Her har jeg brukt diverse restepapir, litt her og litt der. Ønsket å ha litt spreke farger slik at det matchet det kule motivet. Motivet er et digistamp fra Mo Manning, Teen genius. Jeg falt helt for dette (finnes i jenteutgave også) og passer jo helt perfekt for oss som jobber på laboratorie. Nå driver vi ikke med slike væsker slik som han her, men det er morsomt likevel :-)

Rundt motivet har jeg brukt en die fra Avery Elle: Wonky squares. Øverst har jeg brukt Papirdesigns hullmønsterdie på det gule papiret, og Rayhers bannerdie på det grønne banneret. Det gule er stanset ut med Lawn Fawns bannerdie. Dotter fra Papirdesign og Simple Stories. Bokstaver fra Scrapmagasinet, stempler fra North Star Design og Kort og Godt, stemplet med Distress Oxide Wilted violet.

Jeg har brukt følgende farger på motivet:
Hud: E17, 11, 02, 01, 000
Hår: E57, 55, 53
Frakk: C5, 3, 1
Skjorte: W5, 3, 1
Hansker: C9, 7, 5, 3, Y17, 15, 02
Bukse + slips: B39, 37, 34, 32
Kolbe: YG09, 07, 03, 01, 0000
V17, 15, 12, BV000
Gulv: C9, 7, 5, 3, 1
Bakgrunn: BG0000

Boblene, kolben og brillene er dekket med Glossy accent.

Innsider med tekst fra North Star Design.



2 kommentarer:

  1. Flott kort og sprekt motiv og farger. Akkurat nå passer det bra med et fargekick 😉

    SvarSlett