onsdag 13. mai 2020

Fortnite

Vi var så heldige å bli bedt i bursdag (før coronaen kom) til en familie vi ikke ser så ofte. Planen var egentlig middagsbesøk, men ble et to-dagers besøk med overnatting. Siden minstemann i familien hadde bursdag dagen etter var vi med på feiringen og måtte jo selvfølgelig ha med en gave. Gutten elsker gaming og Fortnite er et av favorittspillene. Høyt opp på ønskelista sto en spesiell gaming-mus og med litt hjelp fra foreldrene hans, kjøpte vi denne og jeg måtte selvfølgelig lage en litt annerledes innpakning.

Jeg synes det er gøy å lage disse eksplosjonseskene og ville ha denne musa inni. Den er jo imidlertid mye større enn det som vanligvis får plass i en slik eksplosjonseske, men med litt justeringer og prøvinger, ble det altså en eske. Googlet bilder som jeg skrev ut, logo og et par karakterer. Jeg har ikke peiling på dette spillet, men hadde flaks da en av karakterene jeg fant var en av favorittene til bursdagsbarnet :-)
Lokket er enkelt. Bokstaver fra Nellie Snellen, tall fra Uniquely creative. Tallene er stanset ut tre ganger i kartong og så en gang i gullglitter-mosegummi. "Hurra" er et klistremerke fra Papirdesign som jeg har klippet til. Dottene er også fra Papirdesign.

Langs kanten på lokket har jeg stanset ut gress, die fra Poppystamp.

Flere sider av esken med en av karakterene i spillet og logoen, begge deler er klippet ut og montert på limputer.

Inni esken med tekster fra Norsk Stempelblad på kortsidene og Papirdesign på langsiden. Stempelet på skrivefeltet er fra en av konfirmasjonsplatene og er maskert slik at jeg kunne stemple med to ulike farger. Har brukt Distress oxide Mowed lawn og Chipped sapphire. Små-tekstene er klistremerker fra Papirdesign som jeg bare har klippet til bannere.

Esken med lokket. Jeg lagde en slags eske som selve musa ligger på, kantene er litt høyere enn selve matten. Matten har et spor slik at ledningen passet inni her og resten av ledningen ligger skjult på undersiden. Gaven ble godt tatt i mot og prøvd med en gang. Lykkelig gutt! :-)



2 kommentarer:

  1. utrolig fint laged og omtenksomt,tviler på at esken blir kastet lol,den blir nok stående på hylla og vist frem til venner for selv 10 åringer liker paper craft når det ser så utrolig kult ut :) helt fantastisk eksplosjons eske. jeg har ikke turt å prøve meg enda,jeg begynte med paper crafting for litt over 2,5 år siden,med journal laging,art journaling,kort laging,laging av div esker osv så må vel prøve meg snart. må bare finne en grei video tutorial på youtube som jeg kan følge første gangen.. jeg lærer kjappest ved å se noen gjøre det og så prøve selv,skulle ønske du var på youtube.. stor klem fra en nybegynner :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Dette er bare en utvidet versjon av eksplosjonseske/eksplosjonsboks, den har jeg laget mange av selv og det finnes mange oppskrifter på denne. Du kan søke her i bloggen min også. Tingen med youtube er at det tar tid. Det tar tid å filme, det tar tid å redigere filmen og få lagt den ut. Jeg har dessverre ikke kapasitet til alt når jeg har både blogg, to designteam, jobb, familie og trening. Døgnet har rett og slett ikke nok timer til alt! Men takk for tilliten :-)

      Slett