onsdag 12. desember 2018

Kort m/vindu

Hobbykunst har blitt forhandlere av My Favorite Things, og det er noe jeg har ventet lenge på! :-) Og dette settet falt jeg helt for. Dette er det tredje kortet jeg har laget med disse, og det blir garantert flere (men det blir nok til neste år) :-)

Jeg har laget nok et vindukort, men uten shaker-element denne gangen. Det forrige kortet kan du finne her (med shakervindu). Jeg har brukt mønsterark og die fra Papirdesign også her. Vindusrammen er en die fra Pretty Pink Posh (denne finnes ikke i nettbutikken, kun i fysisk butikk). Her har jeg bare laget to tynne "sprosser" av kartong og limt på baksiden. 

Vinduet har selvfølgelig fått litt snø laget med snøpenn på seg, er jo et skikkelig julehus :-)

Snøfnuggene og perlene er fra Rayher.

 
På innsiden har jeg laget et full scene. Jeg har også speilvendt gutten slik at han ser nissen der han står og lurer. For å speilvende et stempel har jeg brukt dette stempelet fra Neat and Tangled, og stemplet med Versafine, som egentlig ikke går sammen med Copics. For å hjelpe på dette har jeg embosset stemplene med klart embossingpulver og vært veldig forsiktig nærme strekene.  

Stemplene er farget med Copics i følgende farger:
Hud: E13, 11, 01, 00, R22, 21
Hår: E47, 44, 43, 41, 55, 53, 51, 50
Grønt: G28, YG67 63, 61
Blått: B39, 26, 23, 21, 00, BG0000
Rødt: RV99, R59, 56, 46
Gult: E08, YR16, Y38, 35, 11
Grått: C7, 5, 3, 1, 00
Gulv: E29, 39, 37, 35, 33, 31,30
Vegg: W5, 3, 1, 00
Hvit gelpenn til girlander på treet.

Rammen rundt er denne fra Lawn Fawn.  Har som vanlig brukt litt limputer her og der.

Baksiden med skrivefelt og stempel fra Papirdesign. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar