tirsdag 4. desember 2018

Happy Holidays!

Hei alle sammen! Her har jeg et nytt kort å vise frem med disse herlige stemplene fra Pretty Pink Posh. Jeg hadde lyst til å lage et nytt kort med vinterscene, det forrige kan du se her.

Jeg har valgt litt lysere farger på himmelen på dette kortet. Jeg har brukt Distress oxide (brukte Distress Ink på forrige kort) i følgende farger: Chipped sapphire, Broken china og Iced spruce. Det er ganske fascinerende å se hvordan fargene blander seg i hverandre og det som er morsomt er jo at chipped sapphire, som er en veldig mørk blå farge, nesten ikke synes etter å ha blitt blandet med de to andre fargene. På det første kortet brukte jeg svart som mørkest og Chipped sapphire som farge nr to og det blir som natt og dag på himmelen (bokstavelig talt). :-) Jeg har sprutet på litt vann på bakgrunnen, som reagerer med oxidene mye mer enn ink'ene gjør. 

Bakkene er dies fra Lawn Fawn, stitched hillside. Snøfnuggene i bagrunnen er embosset i hvitt og noen har fått en liten blingsten i midten. På trærne har jeg brukt en snøpenn fra Rayher.

Jeg har brukt en lys stempelpute og farget med no-lines teknikk med Copics i følgende farger: 
Trær: G28,YG67, 63, 61
Fugl: C5, 3, 1, 00 (W8 outline) og E18, 15, 11
Hund/katt: E77, 74, 71, 70, R20
Kanin: C3, 1, 00, R20
Hund: E59, 57, 55, 53, 17 (tunge)
Pakker: R59, 56, 46, Y38, 35, 11, G46, 43, 40

Teksten er også fra samme stempelplate og er stemplet med Archival Ink Jet Black og Distress Oxide Chipped sapphire. For å få tekstene helt rett, har jeg brukt Misti'en min. Den er uvurdelig og jeg bruker den mer og mer. Det er aldri noe problem med dårlige stempeltrykk lenger, man kan jo bare stemple på nytt oppå hvis det ikke blir perfekt.

Innside med en annen tekst fra stempelplaten, trær og pakker.

Dette kortet står utstilt i butikken til Hobbykunst Norge, så har du lyst til å ta en nærmere titt, er det bare å stikke innom :-) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar