tirsdag 5. juni 2018

Guttebursdag - Pretty Pink Posh

Dette kortet var morsomt å lage. Pretty Pink Posh har fine stempler som passer til mange anledninger og her har jeg valgt å lage et guttekort. Det er mange som synes at det er vanskelig å lage, jeg synes ikke det, men det kan jo selvfølgelig være litt utfordrende å ikke kunne stæsje kortet så mye som man kan til en jente eller dame ;-)

Jeg har brukt mønsterark fra Pink & main (6x6"-blokk). Alle motivene er fra samme stempelplate (Pretty Pink Posh - Birthday Friends) og de er herlige å fargelegge. Man kan også få kjøpt tilhørende dies til stempelsettet, dette gjør det MYE enklere å lage ulike scener med stemplene, synes jeg. Man kan stemple opp og stanse ut mange på en gang, så har man ferdige motiv lett tilgjengelig når man trenger et kort kjapt. 

Teksten er fra Avery Elle (So happy), og jeg synes det passer godt med en enkel tekst på et slikt enkelt kort. De ulike elementene (og tekstbanneret) er satt på limputer for litt dimensjon på kortet.

Jeg har brukt Copics i følgende farger på kortet:
Hud: E13, 11, 01, 000
Hår: E49, 47, 44, 42 og E57, 55, 53, Y11
Grønn: G28, 24, 21
Gul: YR16, Y17, 15, 11
Orange: E08, YR18, 14, 12
Blå: B97, 95, 93, 91 (+litt B99 på ballongen)

Ballongene har også fått et strøk med Wink of Stella (clear) glitterpenn. 


Veldig enkel innside med tekst fra samme stempelplate som på forsiden av kortet (Avery Elle - so happy).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar