torsdag 27. juli 2017

Havfruekort

I ferien var jeg så heldig å bli bedt bort til en scrappevenninne av meg. Vi skulle hjem fra ferie og jeg hadde jo ikke pakket med meg noe utstyr. Dro innom Staples for å kjøpe skjærebrett (uansett kjekt å ha et i reserve når barna skal leke seg) og en lokal hobbybutikk hvor jeg fikk kjøpt noen ark. Resten måtte jeg låne. Men det beste var at det gikk jo helt fint! Og det bør man faktisk prøve litt oftere. Det er jo slik at vi scrappere har jo riiimelig mye utstyr, så når man skal på scrappebesøk hjem til noen trenger man faktisk ikke å pakke med seg hele hobbyrommet.... Jeg følte at jeg sto litt friere til hva jeg skulle lage og hva jeg kunne bruke. Jeg fikk prøvd meg på litt nye ting og prøvd noe jeg kanskje ikke ville prøvd selv.

To av kortene jeg lagde var disse havfruekortene. De kom i et sett fra Hero Arts med stempler, dies og stensil. Så her får man mye for pengene. Ulempen med disse settene er at de ikke kan kjøpes løst i etterkant. Kjedelig for meg som er litt notorisk treg i avtrekkeren...... Likte dette settet veldig godt!

Alt på bildet er med i settet pluss mye mer! Fikk prøvd meg på Distress Oxide også (det var jo litt dumt for lommeboka..) og det var ganske kult! :-) 

Bakgrunnen er laget med tre ulike Oxide-farger (Faded Jeans, Broken China og Peacock Feathers). Så har jeg sprayet med med vann på en stensil og lagt oppå. Tørket med papir på toppen og lufttørket (kan bruke varmluftpistol også til å tørke, men det hadde jeg ikke tilgjengelig). Havfruen er limt på med limputer for litt dimensjon. Det samme er hele bakgrunnspanelet. 

 De fleste stemplene er farget med Copics. Noen har jeg stemplet i bakgrunnen også (med Oxide). Paljettene var også en del av settet. Tekstene er bare klippet ut og limt på limputer. Havfruene har også fått litt glitterlim på finnene, men det synes ikke så godt på bildene.

Innsidene med flere tekster og stempler.

Ønsker å delta i følgende utfordringer:
- Copic Marker Norges utfordring #88: sommer
- Hjertebodens juliutfordring: alt er lov
- Kort o Manias utfordring #179: alt er lov
- Papirplanetens juliutfordring: Maritimt + puncher/dies
- Papirlosjens sommerutfordring: alt er lov
- Scrap from your hearts utfordring #11: alt er lov
- Card Mania Challenge #94: summer fun


2 kommentarer:

  1. Lekre kort i nydelige farger. Flott design og bakgrunner i tillegg til fin fargelegging! Takk for at du deltar hos CMN. Klem, Elizabeth

    SvarSlett
  2. Så herlig kort - jeg er svak for alt maritimt, så dette kortet traff rett i hjertet.
    Tusen takk for at du deltar på utfordringen hos Papirlosjen.
    Smil fra DT-Ane Lene
    Beklager sen kommentering...

    SvarSlett