mandag 16. januar 2017

Kondolansekort

Det er ikke alle kort som er like morsomme å lage. Kondolansekort havner lett i denne kategorien. Å lage noe fint til noen som har mistet sin kjære er ikke alltid lett. Disse kortene lager jeg helst litt enkle, men heller delikate. Uten mye pynt og dilldall. Og det kan jo være en utfordring i seg selv..

På forsiden har jeg brukt svart Bazzill, gullark (fra Søstrene Grene) og et embosset panel. Embossing folderen er fra Couture Creations (Tied together) og har fått hvite perler i hvert kryss. Korset er laget av hvite roser i litt ulike størrelser, størst i midten og litt mindre utover. En liten due fra Wild Orchid Crafts fikk plass i midten.

Teksten er fra North Star Design fra denne stempelplaten med kondolansetekster. Stemplet på et ark og klippet ut banner som er satt på limputer. Og det er hele kortet. Enkelt og greit.

Panelet er limt på med Biltemas tykke tape, så det blir litt dybde i kortet. Det kom ikke frem på bildet...

Inni kortet har jeg brukt stempler fra begge kondolanseplatene til North Star Design. Den med løvetann finner du her. Disse er annengangsstemplet med grå stempelpute slik at de blir liggende litt mer i bakgrunnen enn tekstene.

Løvetann og en tekst på baksiden også.

Vanligvis har jeg mitt personlige stempel bakpå kortene jeg lager, men jeg droppet det på dette.

Ønsker å delta i følgende utfordringer:
- Hobbygarasjens utfordring #44: embossing
- Kreativs Scrappings utfordring #1: alt er lov
- Scrappegarasjens utfordring #31: clean and simple




7 kommentarer:

  1. Veldig fint kondolanse kort. ❤

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Jeg likte veldig godt korset av roser og fuglen oppå!
    😊 Karen Elise

    SvarSlett
  3. Enig i at disse kortene kan være vanskelige, men dette var nydelig! Elsker løvetannstempelet:-)
    Takk for at du scrapper med oss i Kreativ Scrapping.
    Hilsen fra Sigrid

    SvarSlett
  4. Du har lagd et nydelig kort synes jeg 💙
    Takk for ditt bidrag til Hobbygarasjen. Pia

    SvarSlett
  5. Det var et utrolig nydelig kondelansekort.
    Takk for at du tok utfordringen hos Scrappegarasjen.
    DT-May Linda

    SvarSlett
  6. Nydelig, akkurat slik et kondolanse kort bør være...
    Takk for at du deltar på scrappagarasjens utfordring.
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  7. Nydelig kondulanse kort. Flott embosset bakgrunn med perlene
    Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen.no
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett