søndag 20. september 2015

Pyntede fyrstikkesker

Disse trekant-fyrstikkeskene er geniale å pynte og de gjør mer ut av seg enn de vanlige firkantede. Her har jeg laget 3 stykker i serie med Maja Design ark fra blokken "A gift for you" - 6"x6"ark.
Alle kanter er rufset og svertet med Distress Walnut Stain.

Motivet her er fra et klippeark fra Maja Design i samme serie som arkene. Skulle ønske de kunne laget et eget ark med flere motiv, dette var bare ett av 3-4 stykker og mange tags på et ark. Skulle helst hatt bare motiv, jeg.... :-) Men det blir jo enkelt med ferdig motiv. 

Snøkrystallen er chipboard fra Maya Road som er malt med Distress Paint Picked Fence og så hatt på Distress Dry Glitter. Da får det en flott glitrende effekt :-) Den lille stjernen er fra Memory Box og er en av to stjerner i et sett. En liten perle fra Kort og Godt i midten. 

Andre siden med en liten tag fra samme ark som bildet på fremsiden. God jul er et stempel fra North Star Design som kommer fra denne platen. Jeg har klippet stempelet i to slik at jeg kan bruke det på linjer, som her. Det er enkelt å sette det sammen om jeg vil ha teksten på en linje senere.  

Bildet her er fra et klippeark fra North Star Design (Noël), teksten er fra samme plate med småord som over og snøkrystallene er dies fra Marianne Design.

Denne teksten synes jeg er såå fin, i kantene har jeg brukt dette stempelet. Snøfnuggene får du også i et stempel med nisseslede og trær, og her kan man velge om man vil bruke elementene hver for seg eller samlet som ett stempel. Kristina har laget et veldig stilig kort med hele stempelet her.  

Siste esken med bilde fra samme ark som over og tekst fra samme plate. Har krøllet litt hug-snug og festet en bjelle i. Perlene er fra FabScraps. 

Denne teksten liker jeg også veldig godt og av en eller annen grunn begynner jeg å synge på denne teksten så godt som hver gang jeg lager julekort. Barna synger den ofte også og den fester seg lett på hjernen :-)

Her har jeg også brukt den andre stjernen i settet fra MemoryBox. Denne er litt større enn den andre.


Og dermed kan juleproduksjonen starte! Tida går fort frem mot jul, så det er bare å sette i gang. Det sier jeg i hvert fall hvert år, og det blir like mye stress før jul hver år også.... :-) Har fremdeles ikke bestemt meg for om jeg skal være med på noe julemarked i år (det ble alt for mye stress i fjor), så jeg får ta det som det kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar