fredag 15. september 2023

Gratulerer - staffelikort

Hei folkens! Etter en lang pause fra hobbyen er jeg tilbake igjen nå. Dette er det første bidraget jeg har for Copic Marker Norge på et helt år, så da passet det jo å gå all in med et rimelig avansert motiv :-)
Fargelegging er litt som å sykle, man er litt rusten i starten, men så kommer man raskt inn i det igjen. Godt gamle kunster ikke var helt glemt :-D

Dette er et kort som kan passe til flere anledninger. Motivet er fra Mariola Budek og er gråskalert i utgangspunktet så man får litt hjelp til å plassere skygger. Jeg liker hennes motiv godt og håper på flere anledninger til å bruke de :-) 

Siden det er et rimelig "enkelt" motiv (ikke veldig mange detaljer) har jeg valgt å lage en litt dus bakgrunn med en bokeh-teknikk. Her har jeg laget et annet kort med samme teknikk, men på dette kortet ønsket jeg å lage litt mer liv i bakgrunnen. Har kun brukt blender-tusjen her, men man kan også bruke en vannpensel eller mini-mister fylt med blender-refill. Med kun blender-tusjen må man bruke litt mer tid på å få til bokeh-effekten, må gå over bakgrunnen i flere omganger.

Følgende farger er brukt:
Hud: E04, 13, 11, 21, 00, 000, R21, 20
Hår: E47, 97, 44, 43, 93, 21, 42, 51
Bakgrunn: G46, 43, 40, 20, 00, 000, 0000 + blender


Jeg har laget kortet som et staffeli-kort med ark og klistremerker fra Papirdesign, blomster fra Wild orchid crafts, stempler fra Kort og Godt, tekst-die fra Scrapmagasinet og ringer fra Memory Box bak motivet. Selve motivet er stanset ut med die fra Cottage Cutz. Har også limt på noen blanke steiner fra Pretty Pink Posh. Teksten er stanset ut fire ganger og limt sammen.

Her synes litt mer av dimensjonen og effekten av at teksten er limt sammen i flere lag. Her ser man også bedre at motivet er montert på foamtape. Noe jeg bruker veldig mye på mine kort. Jeg liker den effekten det gir med å løfte motivet litt opp fra kortbasen.

Stempler fra Kort og Godt.


Ønsker dere alle en strålende dag og håper dere blir med i utfordringen til Copic Marker Norge :-)


Stor klem fra 

Heidi






1 kommentar:

  1. Utrolig fint! Du er flink med fargeleggingen, nøye som alltid.

    SvarSlett