mandag 15. juni 2020

God sommer!


Hei, alle sammen! I dag er det min tur til å vise litt inspirasjon til utfordringen hos Copic Marker Norge. Det er sommerfølelse i luften og i hvert fall her på østlandet er det strålende sol om dagen. Det inspirerte meg til å prøve dette stempelet fra Gina K som jeg kjøpte for en stund siden.

Som vanlig klarte jeg ikke å gjøre det enkelt for meg, men valgte tofargede blomster og no lines-fargelegging. Disse blomstene må jeg helt klart bruke igjen snart! :-)

Stempelet jeg har brukt er fra Gina K og heter Friendship blooms. Det er et ganske stort stempel som passer godt som en helside på et kort. Jeg har farget med følgende farger:
Blomster: V09, 17, 15, 12, 000, RV25, 13, 10
Blader: G28, YG67, 63, 61
Stilker og bær: E47, YR18, 14, Y15
Bakgrunn og skygge: B60, N4, 2

Kantene er stanset ut med kantdies fra Pretty Pink Posh. Hele panelet er montert på foamtape for å få dimensjon. Teksten er fra Norsk Stempelblad og er stemplet rett på kartongen. Pyntet helt enkelt med noen blanke krystaller fra Pretty Pink Posh.

Siden stempelet er såpass stort, var det faktisk for stort til å havne innenfor vanlig kortstørrelse. Brukte derfor litt delvis die-kutting for å få motivet til å passe bedre. Da stikker det bare litt ut oppe og nede på kortet. For å få til slik delvis die-kutting, klipper man rundt motivet der det ikke skal kuttes og legger denne delen over die'en (når kuttekanten er ned) slik at dette ikke kuttes når alt kjøres gjennom kuttemaskinen. Det er en fin teknikk som kan brukes på mange måter. Om motivet er litt for stort for en ramme, eller om man vil ha motivet delvis utenfor.

Superenkel innside med stempler og tekst fra Papirdesign. Sommerfuglene er stemplet med Distress Oxides - Wilted violet og Chipped sappphire.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar