lørdag 6. april 2019

Veske til konfirmanten - med mal

I disse tider lages det kort til konfirmanter over store deler av landet. Som oftest er det penger disse ungdommene ønsker seg og her har jeg laget en litt finere gave til dette. I denne vesken er det også plass til en liten gave hvis det er ønskelig.

Jeg har laget en egen mal til denne, den finnes i bunnen av innlegget. Om du bruker denne malen, er det fint om du krediterer meg, jeg blir veldig glad for å se flere varianter av denne :-)

Jeg har brukt mønsterark fra Papirdesign - vårstemning. Dette er baksiden av "hvitveis"-arket. Jeg har brukt en rest av dette til å lage et lite kort som får plass inni. Tekstdie'en er også fra Papirdesign, Mathiablomster fra Hobbykunst og blomsterranke fra Rayher. Pyntet litt med noen bling her og der, også disse fra Rayher.

Vesken holden igjen med magnetlukning i lokket. Jeg har limt fast magneten under mønsterarket slik at den ikke synes. Hanken på vesken er laget av en stripe kartong (30 cm lang). Her ser man også trekkspill-brettingen i kanten.

Baksiden med tekst fra Papirdesign. Her har jeg også stemplet svakt med "konfirmant" og "gratulerer" med Distress Ink - old paper. Den hvite blomsten til venstre her er fra Petaloo.

Kortet som får plass inni vesken. Her har jeg brukt hvite Petaloo-blomster og noen turkise/hvite fra egen samling. "Til deg" er en die fra gavekortsettet til Papirdesign.

Innsiden av dette kortet er svært enkelt, ettersom det er såpass lite. Kun en tekst og plass til å putte penger eller et gavekort.



Her er malen til veskekortet. Jeg har ikke tatt med hanken her. Den lages enkelt ved å kutte en lang stripe kartong, ca 1 cm bred (like bred som toppen av vesken) og limes på innsiden.


Håper du også ble inspirert til å lage et slikt kort :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar