torsdag 11. april 2019

Konfirmasjonskort med fotballtema

Hei! Jeg har laget flere konfirmasjonskort i det siste, men ikke kommet veldig godt i gang med å blogge disse. Det må vi gjøre noe med! :-) Her kommer et jeg lagde på treff forrige helg. Jeg synes Papirdesign har så mange ark som er perfekte til konfirmanter, man kan lage kort med så mange ulike temaer. Dette er til en som spiller fotball og jeg har gjort en litt annerledes vri.

Jeg lager mange av kortene mine i stående format da jeg synes at de gjør seg bedre da. Jeg kutter av litt på kanten slik at de som regel er ca 12-14 x 15 cm. Det blir litt sånn på måfå ettersom hva jeg føler for.

Alle mønsterark (og tekstdie) er fra Papirdesign, og jeg har brukt en die fra Dixi craft for å stanse ut fotballspilleren. Kortet har jeg laget som et shaker-card med litt diverse elementer inni. Men jeg syntes dette ble litt mer spennende enn bare en diecut utenpå. Det er greit å forandre litt på ting innimellom :-)

Inni shaker-vinduet har jeg puttet et par små tannhjul fra Tim Holtz, paljetter fra Rayher og Pretty Pink Posh og noen små "steiner" jeg ikke husker hvor er fra. Selve vinduet er klar acetat. Så har jeg bygd opp panelet med foamtape under. Vimpelen/banneret er også fra Rayher

Inni kortet har jeg brukt gavekortsettet fra Papirdesign til å lage en pengelomme. Her har jeg stanset ut lommen to ganger og limt de sammen så det er enklere å stikke en seddel eller to nedi. Teksten er også fra Papirdesign.



Det er lenge siden sist jeg deltok i noen utfordring, men tenkte å slenge meg med på noen nå:
- Papirdesigns aprilutfordring: konfirmasjon
- Kreativs Scrappings utfordring #4: konfirmasjon
- Scrap from your heart #32: bruk dies
- Nordsaltens hobbyklubb #170: til tenåringen

10 kommentarer:

  1. Så flott kort 😁 takk for at du deltar på utfordringen til Papirdesign klem fra DT May-Britt

    SvarSlett
  2. Stilig kort, digger hvordan du har kombinert de ulike papirene.
    Tusen takk for at du deltar på utfordringen fra oss i Papirdesign nå april.
    Med ønske om en super påske, klem fra Linda

    SvarSlett
  3. Dette var et skikkelig tøft kort, kul vri med innhold i shakerdelen. Takk for at du scrapper med oss i Scrap from your heart. Klem Gunn

    SvarSlett
  4. Så flott fotballkort til konfirmanten. Artig måte å lage shaker på :-) Takk for at du deltar hos Papirdesign. God Påske :-)

    SvarSlett
  5. Tøft konfirmasjonskort :)
    Takk for at du deltar hos Kreativ Scrappimg
    Klem fra Inger Marie (DT)

    SvarSlett
  6. Flott konfirmasjonskort med fotballtema! Takk for at du deltar hos Papirdesign!

    SvarSlett
  7. Et kort man virkelig legger merke til. Kreativ shakerdel, og digger at du tar igjen fargen i både shakerdelen og teksten.
    Tusen takk for at du scrapper med oss i Nordsalten Hobbyklubb :-)

    SvarSlett
  8. Så herlig ett kort:) Stilig farger:) Takk for at du deltar i vår utfordring hos Kreativ scrapping:)

    SvarSlett
  9. Så fint kort! Takk for at du deltar i utfordringen hos Kreativ Scrapping. Hilsen DT Ida Kristin :)

    SvarSlett