lørdag 26. januar 2019

Kort til en nyfødt

Jeg har laget et kort til en nyfødt med de herlige stemplene fra My Favorite Things. Her er det mye som skjer, både flere motiver, ark og en haug med blomster. Jeg ble inspirert av et kort jeg så på Instagram (elfulka, en russisk artist som bruker MYE blomster, dies og pastellfarger). Nå ble ikke kortet mitt så veldig pastell, men både blomster og dies i fleng.

Jeg har brukt mønsterark fra Carta Bella - Rock-a-bye baby collection, en arkblokk i 6"x6" med masse spreke ark til en liten jente. Dvs, de fleste arkene kan man jo bruke til andre ting også, ettersom det er mønster på begge sider. 

Ellers har jeg brukt blomster fra Prima og Hobbykunst (hvite Mathiaroser), tekst fra Huldra designstudio og bladdies fra Rayher og Elisabeth crafts. De to siste har jeg stanset ut i ulike mønsterark i tillegg til hvitt og klippet opp, og limt på innimellom. Noen halvperler i ulike størrelser er også limt på her og der.

Teksten er stemplet med Archival Ink Jet Black og Distress Ink Worn Lipstick. Jeg har brukt Misti'en for å stemple helt rett. Teksten er så stanset ut med en bannerdie fra Lawn Fawn. Både tekst og motiv er montert på limputer i ulike høyder for litt ekstra dimensjon. 

Motivene er fargelagt med Copics i følgende farger:
Hest: RV13, 11, 10, E57, 55, 53, 51, 50, 49, 47, 44, 59, 39, 37, 35
Stork: C3, 1, 00, RV11, 10, 02, 00, 000, E08, 11, 02
Vogn: RV14, 13, 11, 10, C3, 1, 00
Klosser (neste bilde): E47, 44, 43, 42
Bamse (neste bilde): RV14, 13, 11, 10, 000
De er så stanset ut med tilhørende dies

På innsiden har jeg brukt en tekst fra Papirdesign sammen med to stempler til fra stempelplaten til My Favorite Things.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar