søndag 20. januar 2019

Magic slider card


Da yngstefrøkna hadde bursdag, hadde jeg lyst til å lage et litt annerledes kort. Ønsket var å ha med en enhjørning og da kom jeg på denne idéen. Et kort med motiv som ser ufarget ut. Helt til du drar opp flippen. Det er da magien skjer! :-)

Jeg har brukt mønsterark fra Moda Scrap (Elizabeth craft): Butterfly dream. Motivet er fra Your next stamp: Magical unicorn. Bokstavene er fra Marianne Design, blomster er fra Wild orchid crafts, sølvperler fra Pink & Main og tekst fra Huldra desginstudio. Den rosa blonden er fra Rayher, det prikkete er fra Panduro. Vinduet er stanset ut med en die fra Hero Arts: Rounded rectangle infinity dies, her er det maaange dies i settet!

Motivet er stemplet på acetat med svart Staz on stempelpute. Det var den som ga best resultat på plast. Et hvitt glittertall fra Uniquely creative måtte også med. I toppen er båndene festet i en splittbinders. Drar man i disse skjer det saker. Nå håper jeg dere følger godt med, for det er nå magien starter! :-)

Når man drar blir et fargelagt motiv avslørt. 

Og til slutt ser man hele motivet. TADAA!!! Magisk, ikke sant?!?

I bakgrunnen har jeg brukt en stensil fra My Favorite Things: sunrise radiating rays, og svertet med Distress Ink i fargene Tumbled Glass og Broken China. Motivet er fargelagt i følgende farger:
Rosa: RV17, 14, 13, 10
Turkis: BG32, 45, 49, 11
Gul: YR16, Y15, 11
Lilla: V17, 15, 12 

Og for fremgangsmåte på selve kortet kan man google, det var det jeg gjorde :-) Kanskje det kommer en tutorial en annen gang ;-)

Skrivefeltene er også stanset ut med dies fra Hero Arts-settet. Tekstene er fra Norsk Stempelblad og Huldra designstudio.



1 kommentar: