lørdag 6. oktober 2018

12 småkort med kun ett mønsterark!

I sommer utfordret DT-kollega Kirsten folk til å lage 10 småkort i størrelse 10x10 cm ved å kun bruke ett mønsterark (eller bruke rester eller egenlaget bakgrunn). Jeg måtte hive meg på jeg også, og resultatet ble faktisk 12(!!) kort av samme mønsterark! :-) Det måtte litt hjernevirksomhet til for å få det til, men det var et greit spark bak for å komme i gang etter en tørkeperiode. 10x10 cm er en fin størrelse på småkort. Jeg har allerede gitt bort de aller fleste, så må nok lage noen fler :-)

Jeg har brukt et mønsterark fra Doodlebug, og jeg har brukt begge sider. Da får man jo litt mer spillerom med mønster og oppsett :-) I tillegg har jeg brukt et halvt Bazzillark til baser og elementer. Det var også en liten utfordring å bare bruke et halv ark, men dette var en rest jeg hadde igjen og da ville jeg utnytte den mest mulig.

Av produkter har jeg brukt ulike dies fra Rayher: tag frames, blomsterranke, bladkrans og spring wreath. De bittesmå sommerfuglene er fra en minipunch og så litt bling her og der.

Ellers er det blader fra Elizabeth craft, ramme fra Pretty Pink Posh, MS-puncher og hjerter fra Die Namics og Nellie Snellen. Noen av tekstene er stemplet med Distress Oxide - Picked raspberry. Embossingfolderne er svertet med Distress Ink Worn Lipstick. Alle tekstene er fra Huldra designstudio.

Tre takkekort fra Flexitekst-plata.

Gratulerer- og hurra-kort med stempler, også fra Flexitekst-plata.

Og de siste kortene med diverse tekster fra disse tre platene (sommerbrushtekst og venner 2)


Håper du også ble inspirert av å lage noen småkort! Det er kort som passer til alle anledninger, hele året :-) Disse er jo veldig fine å ha sammen med en liten vertinnegave eller noe annet. De gjør ikke så mye ut av seg, men blir som en liten ekstra oppmerksomhet :-)


Ønsker alle en super kreativ dag! :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar