torsdag 16. august 2018

Shakerkort med oxides og dies

Her vil jeg vise frem to nesten helt like kort jeg har laget. Det er bare ulike farger og litt forskjell på stempler og dies på forsiden som skiller de. Tenkte det var greit å lage en "jente"-variant og en "gutte"-variant.

Her er kortene med produktene avbildet. Har brukt litt flere oxide-farger, men de fikk ikke plass alle sammen. Sirkelpanelet som er hele forsiden på kortene er fra Your Next Stamp - Circle panel. Jeg har brukt emballasjeplast til vindu, men du kan også bruke acetat-ark. Under følger mer produktinformasjon.




 Til dette rosa/fiolette kortet har jeg brukt Wilted Violet, Seedless Preseves, Picked Raspberry og Squeezed Lemonade. Distress Oxide blender seg godt i hverandre, lettere enn Distress Ink så overgangene er lette å få til. Tipset er å ikke ha for mye farge på svampen om gangen. Ta heller på flere ganger :-) Jeg har splattet litt vann her og der. Dyppet bare enden på en pensel i litt vann og slo denne mot andre hånda over kortet. Dermed blir det litt ulik størrelse på dråpene.

Stempler og die er fra Lawn Fawn og "happy" er satt på limputer for litt høyde. Veldig kjekt at stempelplaten inneholder mange tekster så kan man lage kort til mange anledninger!

Til dette blågrønne kortet har jeg brukt Broken China, Peacock Feathers, Cracked Pistachio og Bundled Sage. Jeg har brukt stempler og dies fra samme sett som på kortet over. 

Paljetter og glitter i ulike farger. Glitterflak fra Panduro og tannhjul fra Tim Holtz.

Enkel innside med tekst fra Paper Smooches - Magic sampler. Mønsterark fra Lawn Fawn - Watercolor wishes.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar