søndag 14. april 2019

Grattis, det er din dag!

Hei I dag blogger jeg for Hobbykunst og jeg har lyst til å vise dere et kort i gult. Skikkelig påskegult! Gult er kult :-) Et kort med stempel fra Stamping Bella - the superhero. Denne jenta synes jeg er skikkelig kul! Til flere av stemplene fra Stamping Bella følger det med en tekst som passer til motivet, det gjør det også her. Jeg har derimot valgt å bruke en norsk tekst, fra Huldra Designstudio.

Jeg synes det er gøy å bruke skikkelig sterke farger innimellom og gult, grønt og lyserosa er jo nettopp det :-) Da passet det fint å bruke mønsterark fra Lawn Fawn - really rainbow, som tar opp fargene fra motivet. Under har jeg stanset ut ulike dies fra Papirdesign, stjerner og sirkler, samt et par stjerner fra Rayher (de med søm). Teksten er stanset ut med en bannerdie fra Rayher, som jeg har forkortet. 

Man kan enkelt både forkorte og forlenge en diecut ved å legge den ene kuttekanten på utsiden av kutteplaten før man sveiver gjennom stansemaskinen. Så gjentar man prosessen ved å snu diecut'en og stanse ut kanten.

Jeg har farget motivet med Copics i følgende farger:
Hud: E04, 13, 11, 01, 00, 000, R22, 22
Hår: E49, 47, 44, 42
Rosa: RV04, 02, 00, 000
Gult: YR14, Y08, 02, 00, 000
Grønt: G09, YG09, 03, 01
Lysebrunt: E17, 13, 11
Bakgrunn: B21, 000
Bakke: N6, 4, 2

Motivet er stanset ut med rektangeldie fra Rayher. Dette er et sett med flere rammer og sømkant både på utsiden og innsiden av kuttekanten. Da kan man velge om man vil bruke positiv (det man stanser ut) eller negativ diecut (det som du stanser ut fra). 

Innside med tekst fra Huldra designstudio, skrivefelt stanset ut med samme rektangeldie som motivet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar