torsdag 23. juni 2016

Pyntede syltetøyglass

Jeg fikk spørsmål fra en kollega om jeg kunne pynte noen syltetøyglass som hun skulle fylle med noe godt og gi til de ansatte i barnehagen da barnet hennes skal begynne på skolen til høsten. Jeg har laget et god del slike glass, både som gaver, lyslykter eller bare til pynt. De kan jo f.eks brukes til å ha markblomster i når innholdet er spist opp? :-)

Glassene er av type store syltetøyglass fra Nora. Jeg har brukt restepapir, brede blonder, litt "strie", blomster fra Prima, WOC og NSD, litt hampetråd ++

På lokket har jeg brukt tekstene Grip dagen, den er din og En stor og varm klem til deg (fra stempelplaten "ord på veien 1").   

Det ene glasset har her fått papir fra Pion og hvit Bazzill under. Mønsterarket er svertet litt med Distress Fryed Burlap. De brede blondene har jeg kjøpt via en privat facebookbutikk (Linni's utsalg gammelt og nytt), denne er nesten 8 cm bred :-) Blomstene her er fra Prima, de ytterste er fra NSD.

 Dette glasset har fått en blomst fra Prima i midten og prestekrager fra Wild Orchid Crafts. Rundt glasset er det "strie" og en annen blonde. Så har jeg surret litt hampetråd rundt. 

 Her har jeg limt på en gammel rest fra et Basic Grey-ark, en bred gammelrosa blonde og store blomster fra Prima. Ser at fargene lyver litt, de passer bedre sammen i virkeligheten :-)

Tidligere har jeg bare brukt mindre roser, de største har vært 20 mm, så disse er jo myyye større (både 5, 6 og 7cm)! Men det er jo fint å bruke store blomster  på større ting. Fint å blande store og små også. Siden disse glassene skulle fylles med noe godt, valgte jeg å ikke pynte de veldig mye, synes de store blomstene gjør mye i seg selv. Det var heller ikke like enkelt å lime alle blomstene på blondebånd, men med gluedots, godt lim og tålmodighet gikk det til slutt :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar