søndag 25. mai 2014

Posekort med restepapir

Det blir jo mye rester ut av denne hobbyen og innimellom prøver jeg å få brukt litt av den (stadig voksende haugen) med restepapir. Her har jeg laget et posekort med toppers (ferdig fargelagt motiv), restepapir fra Papirdesign og Maja Design. 


 Jeg har brukt en papirpose kjøpt i en scrappebutikk og klippet den av på lengden slik at det passet med papirresten jeg hadde. Har ellers brukt blomster fra Storyteller (knopper fra WOC), perler fra Kort og Godt. Har hatt litt glossy accent på blomsten på veska og mobilen for å få litt mer effekt i motivet. Dette er forøvrig kjøpt på Hobby House, hvor man kan velge mellom mange ulike motivark. Teksten er fra North Star Stamps og er stemplet på en bit rosa Bazzill. 

 På baksiden har jeg laget en tag (brukt den biten jeg klippet av posen som base. Bare teipet igjen åpningen) som er stukket nedi bunnen på posen. Denne bunnen er teipet i kantene slik at det blir en lomme. Teksten på tag'en kan du finne her. Så har jeg laget en sløyfe med silkebånd fra Søstrene Grene og limt på en bruskork med egenlaget pebble i. Denne er laget ved å stemple rett på litt mønsterark og lime en epoxy-sticker oppå. Stempelet har jeg stanset ut med en 1" punch (stempelet ligger ikke i nettbutikken enda, men det kommer nok snart. :-)

 Kort med forside og tag'er. Den til høyre er til å stikke nedi posen og man kan stikke en pengeseddel inni. Båndet med tekst på har jeg kjøpt på Hadeland Glassverk i fjor, og endelig kommer det til nytte :-)

Skrivefelt på tag'en på baksiden. Har brukt MS "bartepunch" på kortet på tag'ene og på toppen av posen. 


Med dette kortet ønsker jeg å delta i følgende utfordringer:
- Papirdesign maiutfordring: konfirmasjon.
- Kreative verdens mai- og juniutfordring: hvit, beige og rosa.
- The Paper Nest Dollhouse Norway # 10: sommermoro eller sommerfarger
- My Bestie Norge: konfirmasjon eller feiring
- Cherish This #9: bilde inspirasjon (inspirert av fargene i de tre nederste bildene)


Håper du liker kortet og finner litt inspirasjon til å bruke litt restepapir du også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar