torsdag 17. desember 2020

Jul i hjertet

Hei! I år ble det ikke så mange hjemmelagde julekort. Men her er i hvert fall ett av de. Nå håper jeg alle har fått sendt av gårde de julekortene som skal sendes og at man begynner å komme i mål med både julegaver og pynting av hus. Selv har jeg et par gaver igjen, men ellers er jeg i rute. Vi har pyntet i huset og har satt opp juletreet litt tidlig i år. Dermed passet dette kortet perfekt i dag.

Her har jeg brukt et eldre mønsterark fra Maja Design med julekuler, det passet jo fint til dette kortet. Rammen rundt er fra Spellbinders - Holly frame. Ellers er det tekstdie fra Scrapmagasinet, votter fra Marianne Design og litt pynt i hjørnet med en sløyfe, rød perletråd og en bjelle. Vottene og rammen er tørrembosset og svertet svakt med Distress Ink Pumice Stone. Da kommer mønsteret godt frem.

Motivet er fra Make it Crafty - Decorating christmas tree og er et digistempel jeg har hatt en stund. Synd de måtte legge ned butikken, jeg skulle gjerne hatt flere motiv fra denne produsenten. Følgende farger er brukt:
Hud: E04, 13, 11,00, 000, R21
Hår: E49, 47, 44, 42
Rødt: R89, 59, 46, 43
Grønt: G28, 17, 11, YG67, 63
Lyst grått: C3, 1, 0, 00
Mørk grått: W8, 5, 3
Hvitt: W3, 1, 00
Gult: YR14, Y17, 15, 11
Bakgrunn: E71, 70, E55, 53, 51, 50

Juletrekulene er dekket med et tykt lag Glossy Accent til slutt. Motivet er stanset ut med rektangeldie fra Make it Crafty og montert på limputer. Diamond glitterlim på rankene rundt treet. Det var ikke så lett å få gode bilder av verken skinnende kuler eller glitter, men håper det synes litt :-)

Stempel fra Papirdesign på innsiden.



Ønsker dere en riktig god førjulstid! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar