søndag 3. november 2019

Pakkelapper

Hei! I dag er det på tide med ny utfordring hos Papirdesign! Vi fortsetter med juleprosjekter og vil se ting som har med jul å gjøre. Jeg regner med at de aller aller fleste nå er inne i julekortproduksjon eller andre julerelaterte prosjekter. Her er mitt bidrag til utfordringen:

Jeg har laget 12 pakkelapper, alle er stanset ut med samme die (fra Rayher) og jeg har brukt restepapir på alle sammen. Ja, det blir en del rester når jeg lager kort, jeg kan ikke noe for det, dessverre! :-) Men da er det jo kjekt å lage slike pakkelapper eller andre småprosjekter med alle restene.

Jeg har brukt mønsterark fra den nye juleserien Julenatt. Her har jeg brukt både forsiden og baksiden av arkene. Ofte synes jeg arkene er minst like fine på baksiden :-) Disse går i grønne toner. Jeg er veldig glad i grønt, men ikke så ofte jeg får brukt det. Men her kunne jeg bare slå meg løs. Nydelig dus grønnfarge i denne serien! :-)

Noen i gråtoner ble det også. Her fikk jeg også brukt en svart kartongrest :-)

Jeg har stanset ut selve vimpelen i kartong og det underste mønsterarket med samme die. Har bare kuttet av bølgekanten på arket. Banneret tvers over er fra Lawn Fawn og også et jeg bruker veldig mye. Jeg har brukt en salig blanding av buttons (måtte bruke alle de jeg hadde) og litt surret tynn hyssing fra Mayarts. Granbardie'en stanset jeg også ut flere ganger og har brukt ca 1,5 på hver pakkelapp. Pyntet litt med halvperler her og der.


Enkle baksider med kun Til og Fra. Dette er egentlig ett stempel som er klippet opp. Syntes det passet best å ha litt avstand mellom ordene :-)


Følgende produkter er brukt:

Ark i Julenattserien:
PD 1900191 Kjøttmeis
PD 1900192 Gul og fin
PD 1900203 Juletre
PD 1900206 Fra oss til dere

Buttons:
PD 1900092 Julestemning
Buttons jul, brun
Buttons, vinter


Die:
PD 17315 Granbar, krans

Stempler:
Takk for alt vi har
Stress ned
Varme juleklemmer

Pynt:
Hvite halvperler


1 kommentar: